فروش خیره‌کننده «بیوه سیاه» در سینمای جهان

پایگاه خبری نمانامه: آیا تماشای «بیوه سیاه» در بحران اقتصادی و همه‌گیری کرونا با پرداخت مبلغ سی دلار ارزش دارد؟
آمار فروش بالا و خیره‌کننده “دیزنی پلاس” ثابت کرد مخاطب پیگیر سینما در هر شرایطی برای محتوای دیدنی و جذاب هزینه می‌کند و به تماشایش می‌نشیند. شخصیت “ناتاشا رومانوف” خیلی زودتر از این‌ها سزاوار این بود که ماجراجویی‌هایش را در یک اثر مستقل به تصویر بکشد. کمپانی ثروتمند مارول بعد از مرگ ناتاشا در مجموعه فیلم‌های “انتقام‌جویان” او را به دنیای زمینی بازگردانده و با برپایی ضیافتی از جنگ و خون، حماسه باشکوهی برای مخاطبان انبوهش در سراسر جهان فراهم کرده است.

اسکارلت جوهانسون در نقش ناتاشا رومانوف پس از نافرمانی از توافقنامه سوکوویا و همکاری با استیو راجرز همان کاپیتان آمریکا معروف روزگار سختی را سپری می‌کند. رومانوف تحت تعقیب دولت به شهر بوداپست پناه می‌برد و این آغاز ماجراهای جدیدی است که برایش شکل می‌گیرد. این داستان فیلم پرفروش “بیوه سیاه” ساخته کیت شورتلند است که در تاریخ ۳۹ ژوئن در اکرانی گسترده درسراسر جهان اکران خود را آغاز کرد. کامیک بوک‌ها و قهرمان‌های شکست ناپذیرش سال‌هاست خود را بعنوان ژانری قدرتمند و پولساز به دنیای سینما تحمیل کرده‌اند. بعد از ابرقدرت‌هایی چون؛ بت من، هالک، سوپرمن، آیرون من و اسپایدرمن، این بار نوبت به یکی از شخصیت‌های جذاب مجموعه فیلم‌های “آونجرز” رسیده که به تنهایی خودنمایی کند و بدرخشد. “بیوه سیاه” کاملا فیلم اسکارلت جوهانسون است. رومانوف در میهمانی بزرگی که برایش تدارک دیده شده افراد خبیث و شرور را با حرکات رزمی نمایشی از میان برمی‌دارد تا خودش را به اتاق قرمز برساند و در نبرد مهیج پایانی دنیا را از نابود شدن نجات دهد.
“بیوه سیاه” را باید یک تریلر جاسوسی تمام‌عیار بدانیم که در بعضی موارد با فیلم‌های “هویت بورن” و یا حتی سریال معروف “فرار از زندان” برابری می‌کند. تماشای محصول جدید کمپانی مارول دو حالت دارد. یا در نگاه اول فیلم را می‌پسندید و از صحنه‌های اکشن فوق مدرن آن لذت می‌برید و یا بطور کامل با
فیلم ارتباط برقرار نمی‌کنید و پس می‌زند. مارول تمام قدرتش را به کار برده با ارائه یک اثرجذاب و نفس‌گیر انتظار عاشقان کامیک بوک‌ها را برآورده کند حال در این راه به چه میزان موفق نشان داده را در ماه‌های آینده می‌توان ارزیابی کرد.

از نکات قابل توجه فیلم می‌توان به صحنه‌های مبارزه ناتاشا اشاره کرد. سکانس پایانی “بیوه سیاه ” ما را به یاد شخصیت “نئو” با هنرنمایی کیانوریوز در فیلم ماتریکس می‌اندازد. حرکات رزمی به صحنه‌های اکشن جذابیتی خاص بخشیده که این روزها در اکثر فیلم‌های کامیک بوکی از آن‌ها استفاده مطلوب می‌شود. هر جا که اسلحه کم می‌آورد قهرمان‌های فنا ناپذیر مارول با فنون زیبای رزمی دشمنانشان را از میان برمی‌دارند و لحظات باشکوهی را خلق می‌کنند. اگر شما هم از طرفداران پروپا قرص کامیک بوک‌ها هستید این اثر هیجان‌انگیز و دیدنی را از دست ندهید و هرچه زودتر به تماشای آن بنشینید تا برای دو ساعت به مشکلات فکر نکنید!