احتمال فیلم تازه «دیوید لینچ» در جشنواره کن!

نمانامه: مدیر فستیوال «دریای سرخ»، و منتقد و تهیه کننده سینما در توئیتی نوشته : «یکی از بهترین کارگردانان آمریکایی تاریخ با فیلمش به کن خواهد آمد. او دو فیلم از محبوبترین فیلم های تمام عمر من و یکی از سریال های محبوبم را ساخته (بر سر این می توانیم تمام شب دعوا کنیم.) این فیلم تا الان کاملا مخفی بوده است.. و حتی برخی شک دارند وجود داشته باشد.»
بسیاری از افراد معتقدند که این توئیت اشاره‌ای به فیلم جدیدی از دیوید لینچ فیلمساز خاص پسند آمریکایی دارد. لینچ پروژه‌ای به نام «وستریا» دارد که سالهاست قصد ساختنش را داشته و ممکن است آن را ساخته باشد، هرچند پیتر دمینگ مدیر فیلمبرداری بیشتر آثار لینچ در مصاحبه‌ای در انتهای سال میلادی گذشته گفته این پروژه شروع نشده است، اما برخی دیگر گفته اند که لینچ در استودیوی صداگذاری دیده شده است.
صحبت ها حاکی از این است که ممکن است «قاتل» دیوید فینچر هم به کن بیاید. هرچند نت فیلیکس تولید کننده این فیلم اعلام کرده که برنامه‌ای برای حضور در جشنواره کن ۲۰۲۲ ندارد و به همین دلیل فیلم «بلوند» اندرو دامینیک با بازی آنا در آرماس هم از گزینه ها حذف می‌شود.گزینه دیگر «ویاگرا» آخرین ساخته اسپایک لی خواهد بود که سال پیش ریاست هیئت داوران کن را برعهده داشت.
«وال» ساخته دارن آرنوفسکی هم از فیلم‌های مهم امسال است که گفته شده به جشنواره کن نخواهد رسید. در هر صورت پنجشنبه آینده فیلم‌های پذیرفته شده در کن امسال اعلام خواهند شد. این هفتاد و پنجمین دوره برگزاری جشنواره کن است و احتمالا مدیران آن تمام تلاش خود را خواهند کرد که آثار درجه یکی از سرتاسر دینا را در این فستیوال جمع کنند.