فروش «قهرمان» در فرانسه از یک میلیون دلار گذشت

پایگاه خبری نمانامه: «قهرمان» آخرین ساخته اصغر فرهادی فردا اکران خود را در آمریکا آغاز می‌کند، اما حدود سه هفته است که در فرانسه اکران شده و در همین مدت توانسته بیش از یک میلیون دلار در این کشور فروش داشته اشد. «قهرمان» از روز ۱۵ دسامبر فروش خود را در فرانسه با ۱۴۵ سالن آغاز کرده است و در هفته اول خود نزدیک به نیم میلیون دلار فروش داشته است. مثل همیشه کمپانی «ممنتو فیلمز» پخش کننده فرانسوی این فیلم است.

این فروش اما در مقایسه با آثار قبلی فرهادی در فرانسه کمی ناامید کننده است، مثلا در مدت مشابه «جدایی نادر از سیمین» نزدیک به ۳.۳ میلیون دلار و «گذشته» نزدیک به ۵ میلیون دلار فروش کرده بود هرچند نمی‌شود تاثیر شیوع کرونا و امیکرون را در این افت فروش نادیده گرفت.

همچنان پرفروشترین فیلم فرهادی در فرانسه، «گذشته» است که نزدیک به ۷.۶ میلیون دلار در این کشور فروش داشته است و تنها در هفته اول خود در سیصد سینما اکران شده بود و فروش یک میلیون و نیم دلاری در هفته اول تجربه کرده بود.«جدایی نادر از سیمین» با فروش ۷.۴ میلیون دلاری و «همه می‌دانند» با فروش ۶.۵ میلیون دلار، رتبه‌های بعدی را در آثار پرفروش فرهادی در فرانسه به خود اختصاص داده‌اند. فیلم فرهادی فردا در آمریکا، اسپانیا، ایرلند و ترکیه و ۲۱ ژانویه در اسپانیا و به صورت آنلاین در آمریکا و سنگاپور منتشر می‌شود. همچنین در کشورهایی مثل پرتغال، سوئد و روسیه، «قهرمان» در ماه مارس اکران خواهد شد.