فرهنگ عاشورا زیر سایه عزاداری عاشورا!

به قلم: جبار آذین

پایگاه خبری نمانامه: سرور دلاوران و شهیدان کربلا که در جهاد حق طلبانه و عدالتخواهانه خود، همراه خاندان جلیل و یاران با وفا و سلحشورشان به مصاف دشمنان حق وعدالت شتافتند و پس از مبارزات خداپسندانه به حضرت حق پیوستند، به رغم اینکه امروزه در سر تاسرجهان، خواهان و مرید و هوادار فراوان دارند که شعارهای لبیک یاحسین آنها به گوش جهانیان می رسد، همچنان غریب و تنها هستند، چرا که مدعیان و دوستداران اباعبدالله حسین، عمدتا شعارمی دهند،آن هم درایام محرم! و بعد،امام خود را از یادمی برند تا محرم و عاشورای دیگر!

گر چه محرم به ماه عزا شهره است، اماعزاداری، بدون توجه به حقیقت و حقانیت و رهروی راه امام حسین علیه السلام، فقط نمایش است. متاسفانه در اجرای این نمایش، دستگاه ها و جریانهای فرهنگی، سینمایی، تاتری و موسیقایی به ویژه صدا و سیما که باید پیشگام تبلیغ و ترویج فرهنگ کامل، جامع و سلامت عاشورا باشند، نقش دارند.

امام شهیدان و صالحان کربلا، امام صلح، اصلاح و امر به معروف و نهی از منکراند. ایشان برای اقامه حق برخاستند و تا آنجا که می شد از جنگ با یزیدیان و منحرفان پرهیزکردند و آنگاه که جنگ به ایشان و خاندانشان تحمیل شد، برای دفاع از حق وعدالت و دین و خود و خاندان و یارانشان، دست به شمشیر بردند.

راه امام، راه خدااست و امام، عزادار و سیاه لشکر نمی خواهند، پیرو و رهرو می خواهند تا راه منوری را که ایشان، عاشقانه از زمین تا آسمان، برای بشریت ترسیم و تصویرکردند، با آگاهی، وفاداری، عشق، استقامت و جهاد بپیمایند. امام حسین”ع” پیروان حق جو و عدالت طلب و خدامحور ومردم دوست ویار و یاور کوخ نشینان و پا برهنه ها می خواهند.

اگر مدعیان یاری ایشان و لبیک گویانشان، به راستی در ادعای خود صادق و راسخ اند، ظالمان، مفسدان و طلحه ها و زبیرها و غارتگران و حیف و میل کننده های بیت المال، اشراف کاخ نشین و چی چی زاده ها و ژن خوکی های نفودی در عرصه های اقتصاد، سیاست و فرهنگ و… در برابرشان صف آرایی کرده اند، بسم الله….! درغیراین صورت………….!! عزاداری صادقانه، خالصانه و عاشقانه پیروان راستین امام عاشقان، قبول درگاه حق.