فراخوان جشنواره ( ملاقات های سینمایی پراد) در فرانسه

 

پایگاه خبری نمانامه: بخش مسابقه ای شصت ‌دومین سال جشنواره ( ملاقات های سینمایی پراد) در فرانسه  به زنان سینماگر ایرانی اختصاص پیدا کرده است.

جشنواره ( ملاقات های سینمایی ) در سال ۱۹۵۹ توسط فیلمساز مشهور فرانسوی، رنه کلر پایه گذاری شد و هر ساله به نمایش آثاری از سراسر جهان با برنامه هایی چون مرور بر آثار یا معرفی سینمای یک کشور و دیگر موضوعات پرداخته است.

در طول این سالها سینماگران مطرحی از جمله : فرانسوا تروفو، پولانسکی، جوزف لوزی، لویی مال، میشل پیکولی، ارسون ولز در این فستیوال حضور داشته اند و فیلمهای مهمی از کشورهای سراسر جهان، نخستین نمایش جهانی خود را در این جشنواره به نمایش در آورده اند.

نکته قابل توجه این رخداد هنری این است که جشنواره ( ملاقات های سینمایی پراد) هیچگاه مسابقه نبوده است و به همین خاطر عنوان ( ملاقات های سینمایی) برای خود برگزیده است. این جشنواره در طول حیات خود در سه دوره به سینمای ایران پرداخته است.

امسال برای دوره جدید خود که از ۱۷ تا ۲۳ ژوییه ۲۰۲۱ برپا خواهد شد، با نظر هیئت مدیره قرار است یک بخش مسابقه ای، اختصاص به زنان سینمای کشورها را در برنامه خود بگنجاند و اولین دور مسابقه آن مربوط به ( زنان فیلمساز ایران) خواهد بود که مدیریت این بخش به  محمد حقیقت، کازگردان و منتقد پیشکسوت سینمای ایران  واگذار شده است.

شرایط حضور فیلمها در این جشنواره 

این دور جشنواره که مسابقه ای خواهد بود، قراراست ۷ فیلم بلند ( بین ۶۰ تا ۱۲۰ دقیقه ) – داستانی و همچنین ۷ فیلم کوتاه ( حداکثر ۱۵ دقیقه) را بپذیرد. فیلمها بایستی بعد از اوایل سال ۲۰۲۰ ساخته شده باشند. فیلمها نباید قبل از برگزاری این جشنواره در فرانسه به نمایش عمومی درآمده باشند. جایزه اول جشنواره، پخش عمومی آن در فرانسه خواهد بود.

بانوان فیلمساز ایرانی در صورت تمایل می توانند با ایمیل زیر تماس حاصل نمایند:

محمد حقیقت (les.yeux33@gmail.com)