ضعف سازمان سینمایی در اهدای «جایزه داوری مردمی»!

به قلم: برومند شکری 

نمانامه – ضعف سازمان سینمایی در اداره چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر یک فاجعه بزرگ برای همه هنرمندان و علاقمندان به سینما بود. از همان دقایق نخست و اعلام اعضای هیئت انتخاب، روشن بود که این جشنواره قرار است مانند گوشت قربانی بین یکسری افراد ناکارآمد تقسیم شود و سرنوشت هزاران میلیارد پول مردم و بیت المال توی جوی آب ریخته شود.

از بهروز افخمی عضو هیئت انتخاب که رسانه ها از قول او ادعا می کنند به خیلی از فیلمهایی که ندیده نمره داده است، تا رزومه سازی ناگهانی برای پژمان لشگری پور که در همین وبگاه هشدار چنین انتخاب هایی داده شد تا الان که مسعود نقاش‌زاده دبیر این جشنواره اعلام می کند:

به‌خاطر صیانت از آرای مردم و نیز حفظ حقوق صاحبان آثار و جلوگیری از ضایع شدن کوچک‌ترین حقی از فیلمسازان، در این دوره جایزه داوری مردمی را نخواهیم داشت،.

همگی نشان از ضعف مدیریت چنین تشکیلاتی می دهد که هر جا توان اداره کردن فضا و مجموعه ای را نداشته باشند مانند دیگر هم کیشان خود در مجلس و دولت، طرح صیانتی برای حفظ حقوق مردم پیش می کشند.

این جماعت خوش تعریف و بدعمل که مانند حکمرانان دولتی سابق نه سینما را می شناسند و نه برای مردم ذره ای ارزش قائل هستند. فقط افراد قدرت طلبی هستند که به واسطه تهمت و تحقیر به دولت های قبل و رسانه هایی که در اختیار دارند به مسند قدرت رسیده اند و تا زمانی که در این کشور قدرت بر مدار حزب باشد و نه علم، در بر همین پاشنه خواهد چرخید.