صدور دستور واکسیناسیون هنرمندان

پایگاه خبری نمانامه؛ وزیر بهداشت در نامه‌ای به علیرضا رییسی معاون بهداشت تاکید کرد با همکاری صندوق حمایت از هنرمندان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نسبت به واکسیناسیون هنرمندان اقدام شود.
.
متن این نامه به شرح زیر است:«جناب آقای دکتر رئیسی
معاون محترم بهداشت
با سلام؛
پیرو ابلاغ اینجانب در نامه مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۰۹ و مذاکرات اخیر، واکسیناسیون هنرمندان کشور بعنوان سرمایه های فرهنگی و اجتماعی که می توانند در این شرایط خاص جامعه متأثر از دوران طولانی کرونا با خلق آثاری فاخر و تأثیرگذار و تلطیف کننده روان مردم در تاب آوری اجتماعی نقش آفرینی کنند بسیار مهم است. لذا ضروریست در اسرع وقت با هماهنگی جناب آقای سیدزاده مدیرعامل محترم صندوق حمایت از هنرمندان که لیست تمامی عزیزان را در اختیار دارند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقسیم هنرمندان عزیز ثبت نام شده در سراسر کشور بین دانشگاه های علوم پزشکی عملیات ثبت نام و انجام ایمن‌سازی این عزیزان علیه کووید – ۱۹ را از همین امروز آغاز نمایید.»
.
فرشته طائرپور از فعالان صنفی بود که در زمان حیات تلاش زیادی برای واکسیناسیون سینماگران و هنرمندان کرد و بارها با مدیران وزارت بهداشت در این مورد مکاتبه کرد.

همچنین صندوق اعتباری هنر نیز با انتشار بیانیه ای نوشت:

با پیگیری های صورت گرفته اسامی اعضای صندوق اعتباری هنر برای انجام واکسیناسیون به وزارت بهداشت اعلام شد.
مدیرعامل صندوق اعتباری با اعلام این خبر گفت: طی پیگیری های صورت گرفته در چندماه گذشته اصحاب فرهنگ و هنر در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گرفتند.
وی در رابطه با اعلام اسامی اعضای صندوق به وزارت بهداشت گفت: با اعلام اسامی کلیه اعضای صندوق، نسبت به واکسیناسیون آنها اقدام می‌شود، همچنین طبق هماهنگی انجام شده، امکان واکسیناسیون هنرمندان با ارائه هنرکارت نیز فراهم شده است.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر درپایان با قدردانی از همراهی وزرا و مسوولان وزارت بهداشت برای انجام واکسیناسیون اصحاب فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد: گرچه امکان واکسیناسیون فعالان فرهنگی و هنری با تاخیر محقق شد و طی این مدت هنرمندان عزیزی بر اثر ابتلا به کرونا از میان ما رفتند اما امیدواریم این اتفاق سبب آرامش خاطر اندک برای این قشر شریف شود و کمی از شرمندگی ما بکاهد.