شکست گیشه | درام معمایی «آمستردام»

نمانامه: درام معمایی «آمستردام» ساخته دیوید اُ راسل در دهه ۱۹۳۰ با وجود بودجه هنگفت ۸۰ میلیون دلاری و بازیگران ستاره‌ای چون کریستین بیل، مارگو رابی و تیلور سویفت در پایان نخستین هفته اکران خود در سینماهای آمریکا، با فروش تنها ۶ و نیم میلیون دلار در گیشه شکست خورد.

به نقل از ایرنا، دیوید اُ راسل که در سال ۲۰۱۵ با فیلم کمدی زندگی‌نامه‌ای جوی نامزد دریافت جایزهٔ گلدن گلوب بهترین فیلم شد، در تازه‌ترین اثر خود که در ۳۰۰۵ سینما در آمریکای شمالی اکران شد، پس از لبخند – Smile با فروش ۱۷ و ۶ دهم میلیون دلاری و لایل لایل کروکودیل – Lyle، Lyle، Crocodile با ۱۱ و نیم میلیون دلار فروش، در رتبه سوم قرار گرفت.

در آمستردام که اُ راسل آن را پس از ۷ سال از آخرین اثر خود ساخته، همچنین آنیا تیلور جوی و کریس راک ایفای نقش می‌کنند.

این فیلم با میانگین ناچیز برای هر اکران۲ هزارو ۱۶۳ دلار به عنوان یکی از بدترین نمایش‌های حرفه‌ای ا ُراسل، به رقم جدی از حیث فروش دست نیافت.

آمستردام با امتیاز تنها ۳۴ درصد در راتِن تومِیتوز نظر منتقدان را هم جلب نکرد و از نقدهای ضعیف رنج می‌برد.

این میزان کم فروش برای سازنده فیلم تحسین شده دفترچه‌ امیدبخش – Silver Linings Playbook با بازی جان دیوید واشنگتن، کریس راک، آنیا تیلور جوی، ماتیاس شوئنارتز، رامی ملک و رابرت دنیرو ناامیدکننده است.

این شکست برای آمستردام در حالی رقم خورد که پارکر فین – Parker Finn با فروش ۱۷ و ۶ دهم میلیون داری برای لبخند در صدر قرار دارد. این برای دومین هفته است که لبخند در صدر باکس آفیس آمریکای شمالی قرار می‌گیرد.

این فیلم ترسناک با امتیاز ۷۷ درصدی از راتِن تومِیتوز تاکنون ۴۹.۸ میلیون دلار در آمریکا و ۸۹.۹ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته است. در حالی که بودجه آن تنها ۱۷ میلیون دلار است.

زن پادشاه با ۵.۳ میلیون دلار، نگران نباش عزیزم با ۳.۵ میلیون دلار، آواتار با ۲.۶ میلیون دلار، باربارین(بیگانه) و بروس هر کدام با ۲. ۲ میلیون دلار در رتبه‌های بعدی از حیث فروش قرار دارند.