شهاب حسینی بازیگر فیلم «کوهستان دور» شد

نمانامه: شهاب حسینی بازیگر برنده نخل طلای کن، در فیلم «کوهستان دور» میترا تبریزیان بازی خواهد کرد. این فیلم دومین فیلم تبریزیان عکاس و فیلمساز ایرانی- بریتانیایی است. تبریزیان پیشتر بعد از سه فیلم کوتاه «زن سوم»، «سفری بدون بازگشت» و «درنده» در سال ۲۰۱۷ اولین فیلم بلند خود را بانام «غلام» با بازی شهاب حسینی ساخت که روایت یک راننده تاکسی ایرانی در شهر لندن بود.
میترا تبریزیان و سیروس مسعودی که قبل «غلام‌» را هم نوشته بودند، فیلمنامه این اثر را نوشته‌اند. و زادوک نوا تهیه کننده آن است. کمپانی انگلیسی «Stray Dog Film» و کمپانی هلندی «Rinkel Film» تهیه این فیلم را برعهده دارند و جنین مارموت تهیه‌کننده برنده جایزه بفتا در نقش تهیه‌کننده اجرایی در این فیلم حضور دارد. همچنین کمپانی فرانسوی «Cite Film» حق پخش بین‌المللی این فیلم را برعهده دارد و احتمالا در جشنواره لوکارنو امسال از این فیلم رونمایی خواهد شد.

تبریزیان درباره این فیلم به ورایتی گفته: «این داستان یک بلوغ با جنبه‌ای استعاری از وضعیت کنونی ایران است که در آن آینده کمی برای نسل جوان می‌توان تصور کرد. علی، یک پسربچه ۱۲ ساله در این فیلم با ناپدید شدن مادرش کنار می‌آید. این فیلم کمی با درام‌های خانوادگی معمول تفاوت دارد و بیشتر بر عواقب نبود مادر تا دلیل نبودنش تمرکز دارد. با اینکه مادر حضور مهمی در فیلم دارد. ما نمی‌دانیم که چرا ناپدید شده است.»
تبریزیان اضافه کرد: «از این زاویه، این فیلم کمی از روایت عادی فاصله می‌گیرد و حتی از مسئله وجودی که مثلا در «ماجرای» آنتونیونی می‌بینیم هم متفاوت است که زن بی دلیل ناپدید می شود، با این که این فیلم آنتونیونی روی این اثر تاثیر زیادی داشته. در درون مفهوم ایران در فیلم، سوال متفاوتی مطرح می‌شود: آیا ناپدید شدن این زن دلیل سیاسی داشته است؟»