شانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد

پایگاه خبری نمانامه: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: شانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد ١٠ بهمن ماه با حضور مسوولین استان و مشهد افتتاح می شود.

به گزارش رسیده،جعفر مروارید در نشست مطبوعاتی شانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر اظهار کرد : بسیار خرسندم که نشست مطبوعاتی این دوره از جشنواره را در فضای سینما هویزه که یکی از سینما های قدیمی و با هویت که در فضای فرهنگی و هنری مشهد واقع شده است و خاطرات خوبی را در زمینه سینما و رویدادهای هنری به یاد ما می آورد را برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: برگزاری نشست خبری در یک سینما این پیام را به ما می دهد که امسال در چهلمین سال انقلاب جشنواره فیلم فجر جشنواره ای برای خود سینما و اهالی آن است.

وی ادامه داد: ما به عنوان دستگاه فرهنگی این رویداد را با کمک خود سینماها برگزار می کنیم و جریان فیلم،سینما و رسانه نبض تپنده جشنواره فیلم فجر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: امسال چهل سالگی انقلاب است و این سالگرد را به فال نیک می گیریم و امیدواریم که برگزاری جشنواره فجر که حاصل نگاه های زیبای هنری،نقادانه به رخدادهای فرهنگی و اجتماعی در جامعه ایران است به شکوه به برگزاری بهتر جشن های چلمین سال انقلاب کمک کند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فکری و فرهنگی بود و ایده بنیادی در انقلاب ایده سخن، گفتگو و تبیین بود.

مروارید تصریح کرد: فیلم فجر گونه ای از سخن گفتن با مردم است حاصل نگاه هایی که ما در فیلم های امسال داریم به یک خرد جمعی و یک نقادی اجتماعی در چهلمین سال انقلاب کمک می کند.

وی با بیان اینکه مشهد موقعیت ویژه ای در ایران و جهان دارد افزود: مشهد در جوار مضجع شریف امام رضا (ع) که امام گفتگو هستند و سالانه خیل عظیم زائران را با سلایق، مذاهب و عقاید مخالف میزبان است موقعیت فرهنگی ویژه ای را برای مشهد بوجود آورده و برکات فرهنگی و معنوی را ایجاد کرده و وظایف اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه را دوچندان می کند .

وی تصریح کرد : موقعیت ویژه مشهد یک موقعیت ویژه بین المللی است نگاهی که در مشهد وجود دارد و رخداد هنری که در این شهر انجام می شود تاثیرات ملی و بین المللی خواهد داشت .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد دیار پیشکسوتان هنری و ادبی بوده، گفت:با رایزنی هایی که با وزارت ارشاد داشتیم امسال توانستیم موقعیت ویژه مشهد را تبیین کنیم و این افتخار را داریم که جشنواره امسال در سینماهای هویزه، اطلس،سیمرغ و گلشن برگزار می شود.

مروارید با اشاره به اینکه امسال ۱۴ فیلم را از تهران به صورت رایگان می گیریم و در حال رایزنی برای خرید مابقی فیلم ها هستیم، افزود: با توجه به اینکه شهردار جوان مشهد نگاه ویژه ای به جشنواره دارد با کمک ایشان مابقی فیلم ها را خریداری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در جشنواره امسال نگاه ما عدالت محور است و سعی کردیم ۴ سینمای مشهد را در جشنواره شرکت دهیم تا تمامی نقاط شهر از فیلم های جشنواره بهره ببرند.

وی با تاکید بر اینکه امسال سیمرغ پروانه ها را با نمایش ۵ فیلم لکنت، ضربه فنی، پاستایونی، بنیامین و آخرین داستان در سینما اصغرزاده خواهیم داشت، ادامه داد:جشنواره فیلم فجر امسال همراه با برنامه های جانبی اعم از نقد و بررسی، کارگاههای آموزشی، جلسات سینما فلسفه، سینما و جامعه شناسی و سینما و رسانه انجام می شود همچنین سیستم نظرسنجی مکانیزه هم بعد از پایان هر فیلم خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در چهلمین سالگرد انقلاب پخش چهل فیلم و اکران ویژه خانواده معظم شهدا را خواهیم داشت، گفت:نمایش فیلم کوتاه، برگزاری کارگاه فیلم سازی کوتاه، عکاسی و نمایشگاه عکس، نمایش حدود ۱۳ فیلمهای کوتاه را از هفتم تا دهم بهمن ماه همراه با جلسات نقد و بررسی در سینما هویزه با کمک انجمن سینمای جوانان انجام می شود همچنین استارتآپ فیلم های کوتاه هم برگزار خواهد شد.

مروارید با تاکید بر اینکه شانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد ۱۰ بهمن افتتاح ولی اکران فیلم ها از ۱۲ بهمن سال جاری آغاز می شود، گفت: تجلیل از سینماگران، پخش فیلم برگزیده، پرداختن بیشتر به فیلم هایی که مفاهیم انقلاب دارد از برنامه های شانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:در چهلمین سال انقلاب بجز نمایش فیلمهای فجر پخش ۴۰ فیلم با رویکرد اجتماعی را در سینما اطلس خواهیم داشت و اکران ویژه‌ای را برای خانواه شهدا خواهیم داشت.

مروارید با اشاره به اینکه نحوه فروش بلیت از سایت سینما تیکت خواهد بود و از هفته اینده امکان خرید بلیط فراهم می شود، افزود:امسال جلسات ویژه ای را در مورد بحث زیارت و تاثیرات بین المللی آن در مشهد خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امسال ما سعی داریم که از حضور خوب اصحاب رسانه استفاده کنیم، ما امسال سعی داریم جشنواره فیلم فجر با نگاهی سینمایی به رویدادهای اجتماعی برگزار شود.