سینمای ژاپن استعدادهای جوان را از بین می‌برد!

نمانامه: سینمای ژاپن با پیشینه‌ای افزون بر یک قرن یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین صنعت‌های فیلم جهان را داراست اما کارگردان تحسین‌شده ژاپنی می‌گوید سینمای این کشور با بودجه‌ای ناکافی و نگاه درونگرای خود باعث از بین رفتن استعدادهای جوان می‌شود.

هیروکازو کورئیدا کارگردان مطرح سینمای ژاپن که با فیلم دزدان فروشگاه در سال ۲۰۱۸ برنده نخل طلای کن شد به خبرگزاری فرانسه گفته نگرش‌های خودخواهانه و شرایط بد کاری، ژاپن را در سینما و تلویزیون عقب نگه می‌دارد در حالی که قدرت‌های(سینما و تلویزیون) همسایه‌اش کره جنوبی در سطح بین‌المللی جلوترند.

او می‌گوید سینمای ژاپن برای کمک به کارگردانان جوان باید تغییر کند.

از فیلم‌های مطرح ژاپنی که تاکنون ساخته شده می‌توان راشومون، داستان توکیو، هفت سامورایی، ریش قرمز، آشوب، سانشوی مباشر، گودزیلا، اوگتسو، یوجیمبو، هاراکیری، زن در ریگ روان، تامپوپو، مدفن کرم‌های شب‌تاب، آکیرا، طومار نینجا، سیزده آدمکش و شهر اشباح را نام برد.

کورئیدا می‌گوید که محیط فیلمسازی ژاپن باید تغییر کند و در عین حال خواستار پایان دادن به دستمزدهای کم، ساعت‌های کاری طولانی و عدم امنیت کسانی شد که تلاش دارند مهارت‌های خود در این صنعت را ارتقا دهند.

او گفته در طول زندگی حرفه‌ای‌ام، توانسته‌ام صرفاً روی بهبود فیلمسازی خودم تمرکز کنم. اما اکنون با نگاهی به پیرامونم می‌بینم که دیگر جوانان کار در سینما و تلویزیون را انتخاب نمی‌کنند.

او می‌گوید که ژاپن نیازمند یک مرکز ملی سینمای دولتی مانند فرانسه است تا بودجه بیشتری برای صنعت فیلمسازی و بهبود شرایط کاری داشته باشد.