سکوت به قیمت حفظ و کسب منافع!

به قلم: جبار آذین

پایگاه خبری نمانامه: اعتراض های فردی، گروهی و صنفی پر تب و تاب طیف هایی از اهالی فرهنگ و هنر، ضد نظرات تند و افراطی وزیر ارشاد آقای رییسی و راه اندازی جنگ زرگری منافع طلبان و فرقه انحرافی حاکم بر خانه سیاسی / تجاری سینما، با بی اعتنایی مجلس و لابی های آقای اسماعیلی با سردمداران تجارتخانه سینما و خیانت آن ها به خیزش اعتراضی، با شکست روبرو شد!

بدین ترتیب، امروز آقای مهدی اسماعیلی وزیر وزارتخانه و دستگاهی شده که به جز برخی رفرم های سطحی نمی تواند برای احیا و سلامت و ارتقای هنر و فرهنگ بیمار ایران و بهبود اوضاع کار و زندگی هنرمندان، کار اساسی کند. نکته قابل اهمیت در این میان اینکه، امروز دیگر از اعتراض ها و فریادها و انتقادهای دیروز ضد وزیر ارشاد خبری نیست و اغلب سکوتی معنادار گزیده اند.

سکوتی که در آن از حرمت و عزت و شرف و دغدغه فرهنگ و هنر و مردم، خبری نیست و آنچه چون همیشه به چشم می خورد، حفظ و کسب منافع، موقعیت و مقام و قدرت، به هر قیمت است. کاش مدعیان هنر و هنرمندی، مفهوم هنر و هنرمندی را می دانستند و پا روی وجدان و شرف نمی گذاشتند و به قیمت کاسبی، به فرهنگ و هنر که قداست دارد و ملت بزرگ ایران پشت نمی کردند.

متاسفم از اینکه برای هزارمین بار، باز هم درستی نظرات و تحلیل های من به عنوان خادم کوچک فرهنگ و هنر ایران زمین به اثبات رسید و سیمای دیگر هزار چهره های هنرمندنما و سوداگران و کاسبان فرهنگی عریان شد. تاسف بارتر اینکه، هنوز هم عده ای، چشم به روی همه چیز بسته اند به جز منافع!!