سومین سالگرد خالق تنها غارموره ایران

نمانامه: سومین سالگرد درگذشت مجسمه ساز پرتلاش و تاثیرگذار معاصر ناصر هوشمند وزیری در شامگاه پنجشنبه نهم تیر برگزار شد. غار موزه دست ساز وزیری در لواسان از جاذبه های توریستی تهران اثر این هنرمند خلاق است. این غار موزه یادگار ماندگار یک هنرمند توانمند است که یک تنه با عزم راسخ، در زمینی بایر از هیچ، یک موزه هنری دیدنی و پر بیننده ساخت. که امروز چون ایام‌ عمر پربارش سالهاست که در آن در هفت روز هفته بر روی بازدید کنندگان باز است.
استاد هوشمند وزیری ۷۳ سال بیشتر عمر نکرد، اما در طول این قرن عمر هنری اش، بیش از سیصد مجسمه ساخته است که پنجاه عدد از آنها از نیم قرن پیش در پارک جمشیدیه تهران در معرض دید همگان بوده است.
از ویژگی های هنری این استاد. استفاده از مواد بازیافتی یا به اصطلاح ضایعات بود که خلاقانه آنها را به آثار هنری با پیام های انسانی، اخلاقی و محیط زیستی تبدیل کرده است.
مراسم سالگرد سومین سال این هنرمند، با حضور همسر و فرزندان و منسوبان و شاگردان و دوستداران استاد بر سر مزار استاد وزیری در آرامستان بقیع در سرخه تپه لواسان آغاز شد و با ادای احترام به وی در غارموزه دست سازش در کند علیا در جاده عمامه لواسان پایان یافت.
استاد وزیری با عشق به ایران تندیس و سردیس تعدادی از مفاخر ملی و تاریخی ایران را ساخته و در موزه خود به نمایش گذاشته است. پروفسور سیدحسن امین، فیلسوف، حقوقدان و ایرانشناس نامدار معاصر هم یکی از چهره های ماندگار و مفاخر ملی است که شادروان استاد ناصر هوشمند وزیری مجسمه او را درکنار پروفسور ‌حسابی، پروفسور هشترودی و … ساخته است و‌ آن مجسمه در ماه گذشته در گالری انتظامی در کنار تمبر سکه طلا و‌ نقره آقای بازیگر عزت الله انتظامی اثر رحیم پرنیا به دست پروفسور امین رونمایی شد.
پروفسور امین در راستای تکریم و ادای احترام به این استاد هنر حجم در آیین سومین سالگرد وی حضور یافت و به نشانه قدردانی از یاد و خاطره وی نسخه هایی از شاهنامه امین را به خانواده استاد هدیه کرد. گفتنی است که تصویر مجسمه پروفسور امین اثر استاد هوشمند وزیری در کنار تصویر حکیم ابوالقاسم فردوسی اثر استاد ابوالحسن صدیقی در آغاز مجلد یکم شاهنامه امین چاپ شده است.