سریال «گروهان بلال» به کارگردانی عبدالرحمان شلیلیان

پایگاه خبری نمانامه: تصویربرداری سریال «گروهان بلال» به کارگردانی عبدالرحمان شلیلیان مدتی است به پایان رسیده و کار مراحل فنی را پشت سر می گذارد.
عبدالرحمان شلیلیان کارگردان این مجموعه در گفت و گو با بانی فیلم عنوان کرد: این مجموعه پنجمین سریالی است که برای تلویزیون می سازم. آخرین سریالی که ساختم، سال ۸۷ بود. البته در این مدت طرح هایی را به تلبانی فیلمه بودم که هر کدام به دلیل این اتفاق نمی افتاد. البته مستند نیمه تمامی هم کار کردم در این مدت به نام «بایندر». وی همچنین درباره فیلمنامه این سریال بیان کرد: طرح فیلمنامه مربوط به خودم است که در واقع در رابطه با خاطرات من از دوران جنگ است. سال ۷۳ این طرح به شبکه یک ارائه شد و زمانی که این طرح ارائه شد، قرار بود در گروه کودک و نوجوان ساخته شود و با ذهنیت مخاطبان نوجوان قرار بود ساخته شود. اما الان در گروه فیلم و سریال شبکه یک مطرح شده و طبیعتا آن محدودیتی که در مخاطب وجود داشت، الان وجود ندارد.
وی درباره زمان پخش سریال هم افزود: ممکن است هفته دفاع مقدس روی آنتن برود.
البته تصویربرداری مدتی است که تمام شده و الان صداگذاری و موسیقی سریال در حال انجام است.
این کارگردان درباره لوکیشن های این سریال هم ادامه داد: همه لوکیشن ها در شهرک سینمایی دفاع مقدس بود. البته قرار بود که بخش هایی از سریال در جنوب ایران ساخته شود که متاسفانه شرایط مهیا نشد.
شلیلیان درباره تعداد قسمت های سریال هم گفت: البته قرار بود بیشتر از ۱۰ قسمت باشد که این اتفاق نیفتاد و در نهایت ۱۰ قسمت شد که البته برخی شخصیت ها متاسفانه حذف شدند. وی در پایان درباره مراحل فنی کار و خواننده تیتراژ هم توضیح داد: صداگذاری و موسیقی و جلوه های ویژه کار مانده است که در حال انجام است و آرمان موسی پور آهنگسازی کار را برعهده دارد. من ترجیح می دهم تیتراژ خواننده نداشته باشد و از گروه کر استفاده شود.
سریال «گروهان بلال» در ۱۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای به تهیه کنندگی عزیز علیزاده و در گروه فیلم و سریال شبکه اول سیما تهیه شده است. فیلمنامه این سریال بر اساس خاطرات و طرحی از عبدالرحمن شلیلیان نوشته شده و داستان گروهانی را روایت می کند که همه نیروهای آن نوجوانان کم سن وسالی هستند که می بایست تا پایان مأموریتشان در حوالی اهواز و عقبه گردان باقی بمانند ٬رحیم جوان جانبازی است که از سرناچاری و به سودای رفتن دوباره به خط مقدم مسئولیت این گروهان مهندسی رزمی را می پذیرد و …..
عوامل سریال عبارتند از: کارگردان : عبدالرحمن شلیلیان، تصویربردار فاز اول: فرهاد مافی، مدیر تصویربرداری: افشین علیزاده، تصویربرداری: هادی پویان، صدابردار: هادی ساعدمحکم، طراح صحنه و لباس: علی مربی، گریم: امید گلزاده، جلوه های ویژه میدانی: حمید رسولیان، برنامه ریز: سیاوش ستاری‌، منشی صحنه: ملینا رضایی، مدیر تولید: محمود ریحان صفت، تدوین: بابک رضاخانی، جلوه های ویژه کامپیوتری: علی تصدیقیان، موسیقی آرمان موسی پور
بازیگران: وحید رهبانی -شهرام قائدی- ایمان صفا-حسین توشه- سیدمهرداد ضیایی- محمد حاتمی-کاوه خداشناس-امیررضا دلاوری- ارژنگ امیرفضلی- محمدرضا کسرایی- علی نعمت الهی-محسن قصابیان-حمیدابراهیمی و …