سریال «مادر سوجان» به کارگردانی حسین تبریزی

پایگاه خبری نمانامه: به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مدیر کل صداوسیمای مرکز گیلان در حاشیه آیین افتتاح استودیوهای رادیویی تلویزیونی و واحد سیار HD صداوسیمای مرکز گیلان در جمع خبرنگاران گفت: سریال «مادر سوجان» نخستین سریال طولانی قسمت است که در مراکز استانی رسانه ملی ساخته می‌شود و نشان از توانمندی هنری و فنی این مراکز در تولید آثار نمایشی فاخر دارد.

محمدباقر باقرزاده گفت: سریال «مادر سوجان» طرح بزرگی است که در چند فصل تولید خواهد شد و فصل نخست این سریال در ۶۵ قسمت با نویسندگی فریدون حسن پور، تهیه‌کنندگی مهدی کریمی و کارگردانی حسین تبریزی روی آنتن خواهد رفت.

وی افزود: داستان این سریال که با محوریت شخصیت مقاوم زن ایرانی و اهمیت نهاد خانواده ساخته خواهد شد، قصه زندگی سوجان دختری گیلانی، از دوره نوجوانی تا دوران مادری و مادربزرگی اوست و در همین دوران بخش‌های مهمی از تاریخ معاصر ایران و گیلان روایت می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان اعلام کرد: برای ساخت فصل نخست سریال «مادر سوجان»، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که ۵۰ درصد آن از منابع استانی و ۵۰ درصد از منابع متمرکز سازمان صداوسیما تامین خواهد شد.
انتهای پیام/