سریال رادیویی «فرار از آسایشگاه» به نویسندگی سمیرا شکوهی

پایگاه خبری نمانامه: سمیرا شکوهی نویسنده این سریال رادیویی در این باره گفت: سعی کرده ام در این نمایش نگاهی داشته باشم  به افرادی که با سن بالا در کنارمان زندگی می کنند و اینکه بعضی اوقات خودمان باعث می شویم آنها ناتوان شوند .

شکوهی ادامه داد : «فرار از آسایشگاه»  به این موضوع هم اشاره می کند که دلیلی ندارد مجردها با بالا رفتن سن به ازدواج فکر نکنند چرا که انسان ها هر چه که سن شان بالاتر می رود نیازشان برای داشتن همدم بیشتر است.

شکوهی خاطر نشان کرد: ما ایرانی ها وقتی به سن ۵۰ سال می رسیم می گوییم پیر شده ایم در حالیکه اینطور نیست و تا وقتی زنده هستیم باید خوب زندگی کنیم و شاد باشیم.

این نویسنده افزود : «فرار از آسایشگاه» ادامه سریال طنز «عمارت اعیانی» و درباره دو خواهر ۸۰ و ۸۲ ساله است که در عمارتی پر رمز و راز در زمان قاجاریه زندگی می کنند، در ادامه این  دو خواهر می آیند آن عمارت را که هم ارث اینهاست هم ارث برادرزاده هایشان ولی سند به نام اینهاست در رهن بانک می گذارند . پول کلانی می گیرند و تصمیم دارند که بروند دور دنیا را بگردند و به مکان هایی که دوست داشتند سفر کنند،  آنها از خانه فرار می کنند و برای اینکه برادرزاده شان  متوجه نشوند چه کرده اند در یک آسایشگاه ساکن می شوند وماجرا ختم می شود به ازدواج و عاشق شدن یکی از این خواهران.

شکوهی در پایان گفت : به احتمال زیاد نوشتن این نمایش ادامه خواهد داشت و شخصیت های اصلی آن ثابت می مانند اما هر بار ماجرایی جدید را از سر می گذرانند.

«فرار از آسایشگاه» با هنرمندی فریبا متخصص، نوشین حسن زاده، مرضیه صدرایی، ماندانا محسنی، شمسی صادقی، رضا عمرانی، ایوب آقاخانی ،بهادر ابراهیمی ، محمد آقا محمدی و امیر عباس توفیقی به تازگی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است.

این نمایش رادیویی به نویسندگی سمیرا شکوهی، کارگردانی بهرام ابراهیمی، تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا، افکتوری نازنین حسن پور، گویندگی بهناز بستان دوست و صدابرداری محمدرضا محتشمی چهارشنبه ساعت ۱۱:۱۵ از رادیو نمایش پخش می شود.