شکوفایی یک هنرمند «سام قریبیان» در «کلبه ای در مه»

به قلم: جبار آذین

پایگاه خبری نمانامه: در فضای فرهنگ و هنر و سینما و تلویزیون بیمار کشور، به ندرت شرایطی فراهم می شود تا به رغم تحمیل سلیقه ها و سانسور آثار هنری، توانایی ها و قابلیت های یک هنرمند دیده شود.

سام قریبیان فرزند مستعد بازیگر نامدار سینما و تلویزیون و کارگردان سینما «فرامرز قریبیان» با حضور مستمر در آثار سینمایی و تلویزیونی و ایفای هنرمندانه نقشهایی که به نسبت خوب نوشته و پردازش شده اند، نشان داده است که استعداد و توانایی ارتقای قدرت و شکوفایی بازیگری خود را دارد و در صورت وجود فیلمنامه های استاندارد، با شخصیتهای درست پرداخت شده و هدایت کارگردان های بازی شناس، می تواند در آینده در جایگاه بازیگران مطرح کشور قرار گیرد.

بازی خوب و پر تحرک سام قریبیان در مجموعه تلویزیونی مهجور، ولی دیدنی «کلبه ای در مه» جلوه ای از قابلیتهای او در مقام یک بازیگر توانا و خوش آتیه را به نمایش گذاشت و بازی تماشایی اش در فیلم متفاوت و خوب «سیاه باز» در کنار هنرمندانی چون آتیلا پسیانی و شاهد احمدلو، بخشی دیگر از توانایی های او را به مخاطبان سینما شناساند.

این هنرمند جوان، افزون بر ایفای نقش در چهارده فیلم، هفت سریال و شش تئاتر، کارگردانی فیلم های «عالیجناب»  و « سیصد وشصت درجه» را هم در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.

سام، نخستین بار در سال شصت و چهار در فیلم «گردباد» ساخته کامران قدکچیان و در ادامه در فیلمهای جدال در تاسوکی به کارگردانی فرامرز قریبیان، شکار خاموش کار کیومرث پوراحمد و ترانزیت ساخته علی سجادی حسینی ظاهرشد.

او در سال هفتاد و شش مجری گری در تلویزیون را نیز تجربه کرد و مجری مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره جهانی کودک و نوجوان در اصفهان بود، سپس به آمریکا رفت. سام قریبیان دارای لیسانس کارگردانی سینما و فوق لیسانس مدیریت و اقتصاد سینما از آمریکا است و دوره یکساله آکادمی فیلم نیویورک را گذرانده و در آمریکا با گروه های سینمایی همکاری داشته است. او برنده جایزه بهترین فیلمنامه برای فیلم گناهکاران از جشنواره لونسرم سویس است و به عنوان استاد در دانشگاه هنر تدریس می کند.

سام قریبیان، بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر، مترجم و مدرس سینما است. امید که شاهد شکوفایی بیشتر و روز افزون این استعداد جوان هنر و بازیگری در آثار خوب سینمایی و تلویزیونی باشیم.