سازمان سینمایی از مردم عذرخواهی کند

به قلم: برومند شکری

نمانامه مسعود نقاش زاده که خود بیشترین اهمال کاری را در مدیریت چهلمین جشنواره فیلم فجر داشته است درباره ضعف های این جشنواره لب به سخن گشوده و گفته است که مشکلات را از طریق مجرای قانونی پیگیری می کنیم.

در مصاحبه های جدید دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر با رسانه ها، می توان فهمید که وی صلاحیت چنین مسئولیتی را نداشته و سازمان سینمایی می بایست اشتباه خود را در محول کردن چنین مسئولیتی به او بپذیرد و از مردم عذرخواهی کند.

فاش شدن نام همه برگزیدگان جشنواره، قبل از مراسم اختتامیه، اعتبار دوره چهلم این رویداد مهم را زیر سوال برد و محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی با حضور در برنامه «هفت»، درباره این اتفاق موضع گرفت و گفت حراست این سازمان انتشار زودهنگام اسامی برندگان را بررسی می‌کند.

او به جای اینکه بپذیرد که ضعف های مدیریتی وجود داشته است، مسئولیت این اتفاق را متوجه رسانه‌هایی می کند که نام برندگان را منتشر کردند و با تاکید بر اینکه آنها باید اعلام کنند این فهرست را از کجا آورده‌اند، تاکید می کند که «پیگیری قضایی» انجام خواهد شد.

یعنی چیزی که در حال حاضر  مردم و هنرمندان از دستگاه قضایی برای ضعف های مدیریتی در این جشنواره باید طلب کنند، محمد خزاعی از دستگاه قضایی طلب می کند!

از طرفی مسعود نقاش‌زاده دبیر جشنواره فجر هم بعد از اختتامیه در گفت‌وگو با رسانه‌ها انتشار فهرست برندگان پیش از اختتامیه را «بی اخلاقی در حوزه رسانه» می داند و با اشاره به محرمانه بودن رای داوران، رسانه‌ها را به «مراقبت» دعوت می کند. یعنی همان وظیفه که خود نسبت به برگزاری جشنواره داشته است را به رسانه ها واگذار می کند.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در واقع توان مدیریت سازمان سینمایی را محک زد و از طرف دیگر باعث شد که همه رخدادها و ناتوانی های جشنواره فیلم فجر، به پای دولت ابراهیم رئیسی نوشته شود.

.