ساخت یک پروژه تازه درباره فروغ فرخزاد

پایگاه خبری نمانامه: همزمان با ساخته شدن فیلمی درباره فروغ فرخزاد به کارگردانی جهانگیر کوثری، تینا غروی کارگردان نامزد جایزه بفتا برای فیلم «من نسرین هستم» در حال آماده شدن برای ساخت فیلمی به نام «فروغ: یک زن تنها» است و برای پیدا کردن سرمایه در بازار فیلم رم با این اثر حاضر شده است. داستان فیلم درباره شاعر ساختارشکن ایرانی فروغ فرخزاد است که در طی زندگی پرجنجالش تاثیر عمیقی روی ادبیات ایران گذاشته.

به گفته ورایتی؛ این فیلم داستان این نماد زنانگی ایران را در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی دنبال می‌کند و در آن فروغ در جامعه ایرانی که هنوز آماده نیست به دنبال حقیقت وجودی و بلندپروازی یک زن است. خود غروی در گفتگو با این نشریه گفته که فروغ شاعری مدرن در ایران و به نوعی سیلویا پلات فارسی است و به گفته او: « به اندازه اهمیت فریدا کالو برای مکزیک، برای فرهنگ ایران مهم است.»
غروی ادامه داده:«او یک انقلابی تمام عیار بود! از لحاظ فرهنگی او زنی با بینش، مستقل و بسیار جلوتر از زمانه خود و از همه مهمتر شاعری بی‌مانند بود. تمام زندگی او رادیکال بود »

کمپانی پویسون روگ پیگچرز که دفتر آن در لندن است کار تهیه این فیلم را برعهده دارد و کریستوفر گرانیه دفر هم تهیه‌کننده آن است و هم اکنون در حال جستجو برای پیدا کردن شرکایی برای تامین سرمایه فیلم هستند.یکی از اهداف اصلی این گروه پیدا کردن یک شریک در منطقه مدیترانه است که بشود از شهرهای این منطقه به عنوان جایگزینی برای تهران برای ساخت این فیلم استفاده شود.