ساخت مسکن برای هنرمندان پیشکسوت

نمانامه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بسته‌های حمایتی بسیاری از هنرمندان به دلیل خدشه‌دار نشدن عزت نفسشان رسانه‌ای نمی‌شود، گفت: قرار است با وزارت راه و شهرسازی تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای هنرمندان پیشکسوت امضا و مسکن این عزیزان تأمین شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «محمدمهدی اسماعیلی» صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأ‌ت دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت معیشتی هنرمندان و مشکلات برخی از آنها توضیح داد: دو ساختار در وزارت فرهنگ برای حمایت از پیشکسوتان وجود دارد که یکی صندوق اعتباری هنرمندان با حدود ۹۰ هزار عضو است.

وی ادامه داد: سه بسته حمایتی برای هنرمندان هم در قالب این صندوق پرداخت شده که آخرین بسته قبل از عید فطر به حساب‌شان واریز می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هزینه بیمه تکمیلی بسیاری از هنرمندان پرداخت می‌شود، گفت: بسیاری از بسته‌های حمایتی هنرمندان رسانه‌ای نمی‌شود؛ چون نمی‌خواهیم عزت نفس آنان دچار خدشه شود.

اسماعیلی اضافه کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد برای هنرمندان پیشکسوت هم ساختاری ویژه‌ای وجود دارد که نزدیک به هزار عضو دارد.

وی با بیان اینکه به هنرمندان دارای نشان درجه یک هنری ماهانه حقوق ویژه‌ پرداخت می‌شود، ادامه داد: در دیدار اخیر رئیس‌ جمهور با هنرمندان، برخی از هنرمندان تأکید داشتند این موضوع باید تقویت شود که رئیس‌ جمهور هم دستورات لازم را در این خصوص صادر کرد.

وزیر ارشاد با اشاره به مشکلات و انتظارات هنرمندان خاطر نشان کرد: شاید نتوانیم در دولت توقعات آنها را به ویژه در حوزه مسکن برآورده کنیم اما قرار است با وزارت راه و شهرسازی تفاهم نامه‌ای برای ساخت مسکن هنرمندان پیشکسوت امضا شود تا مسکن این عزیزان را که سال‌ها زحمت کشیدند و لحظات پر نشاطی برای مردم به وجود آورند تأمین کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه هم مهر ماه سال گذشته و هم در جشنواره تئاتر در تالار وحدت از رضا رویگری به‌طور ویژه قدردانی کرده‌ایم، گفت: متأسفانه این اختلاف داخلی‌شان بود که نباید منتقل می‌شد اما دیروز اول صبح مدیرعامل صندوق هنر را به کهریزک فرستادم تا از نزدیک مسائل وی را جویا شود.

وی افزود: آقای رویگری اگر در مسائل درمانی مشکلی داشته باشد حتماً پیگیری می‌کنیم و تلاش کرده‌ایم مشکلات بسیاری از هنرمندان را بدون رسانه‌ای کردن موضوع حل کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به عضویت‌های جدید صندوق هنر گفت: اگر هنرمندی شرایط حداقلی داشته باشد، بلافاصله عضو می‌شود و ۹ هزار فعال قرآنی هم اخیراً بر اساس مصوبه دولت سیزدهم به صندوق هنر اضافه شده‌اند.