زمین به دور خورشید خواهد گشت، حتی اگر همه توبه کنیم!

 پایگاه خبری نمانامه: یکى از وزارت‌خانه‌هایى که به دلیل رشد فن آورى‌هاى نوین به کل از ماموریت و ماهیت خود خارج و بروکراسی عریض و طویلش در حد اداره کل یا یک شعبه بانک در یکى از ساختمان هاى کوچک قدیمى قابل تجمیع است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى ست.

اگر تا دیروز با کنترل سه استودیوى موسیقى مى‌شد صفحات و نوارهاى مجاز را کنترل کرد، امروز در انبار و اتاق هر جوان مشتاق موسیقى، میکسر و کامپیوتر و سمپل هاى پیشرفته‌اى ست که مى‌تواند موسیقى دلخواهش را بسازد و با یک کلیک بى اجازه در جهان مجازى پخش کند.

فیلمسازان به دوربین‌هاى بزرگ و ابزار دولتى و مجوز ارشاد نیاز ندارند، مى‌توانند با دوربینى کوچک فیلم‌شان را بسازند و بدون نیاز به سیم و سرب اداره ممیزى به همه جهان، فایل نهایى را ارسال کنند.

نمایش‌ها در بلک باکس‌هاى خانگى و زیرزمینى اجرا مى‌شوند و کنداکتور تئاترشهر آخرین گزینه گروه‌هاى نمایشى تجربه گرا و آوانگارد است.

کتاب‌هایى با تیراژ ٣٠٠ و ۵٠٠ نسخه تنها براى آرشیو کتابخانه‌ها و یادمان است. پى‌دى‌اف‌ها و کتب صوتى، خوانده و شنیده مى‌شوند.

مطبوعات با وجود کانال‌ها و صفحات مجازى براى نسل جدید آن قدر دیرند که کسى منتظر اخبار سانسور شده و تنظیم تیترهاى محافظه کارانه آن‌ها نمى‌ماند.

در چنین جهانى، هرکه حرف از اعمال برنامه‌هاى سخت گیرانه و بگیر و ببند زد، یا آن قدر از این حوزه و جهان پیرامونش کم می‌داند که گز نکرده، پاره مى‌کند یا برنامه‌هاى غیر اجرایى‌اش، مخاطبان دیگرى دارد که خواندن‌شان آنان را دست‌کم در کوتاه مدت خشنود یا تسکین خواهد داد.

زمین به دور خورشید خواهد گشت، حتی اگر همه توبه کنیم.