رمان «با اعمال شاقه» نوشته محمد حنیف

پایگاه خبری نمانامه: در یکصد و سی و چهارمین نشست زرین قلم فرهنگسرای رسانه آیین رونمایی از رمان «با اعمال شاقه» اثر محمد حنیف برگزار می­ شود.

به گزارش رسیده، در این جلسه که سه ­شنبه اول بهمن ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می­شود، نویسنده اثر و محمدرضا گودرزی و حمیدرضا امیدی سرور حضور می­ یابند.

درباره رمان

رمان «با اعمال شاقّه» داستان فردی است که در خلال مرور خاطرات خود بخش‌هایی از زندگی، افراد و موقعیت‌های متعدد و متناوب و در عین حال پیچیده و عجیب در زندگی خود را پیش روی مخاطبش قرار می‌دهد و او را به درون هزارتوی داستانی خود می‌برد.

طنز نهان پیچیده در تار و پود این روایت در کنار تعلیق متوازن موجود در نثر رمان و نیز ایجاد کشش روایی به واسطه تلفیق متن و تصویر و نیز ساده‌نویسی منحصر به فردی که در آثار دیگر او نیز می‌شود از آن سراغ گرفت دست در دست هم «با اعمال شاقّه» را به یک رمان قابل اعتنا و خواندنی مبدل کرده است.

در کنار تمامی این موارد حنیف اصرار زیادی برای نمایش جهان‌بینی خاص خود در دل داستان‌هایش دارد، جهان‌بینی که بر پایه نگاه  منتقدانه بر ساختارهای رایج شده در زیست بوم خانواده ایرانی و فرهنگ حاکم بر آن ساخته و پرداخته شده است.

این برنامه در فرهنگسرای رسانه واقع در خیابان پاسداران، خیابان شهید گل نبی، خیابان ناطق نوری برگزار می‌شود. ورود برای عموم آزاد است.