«دیگر نیازی نیست توجه به شخصیت های منفی مذکر باشد»

پایگاه خبری نمانمه: کیتی گرین کارگردان «دستیار» در کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه در جشنواره برلین سخنان جالبی را مطرح کرد. فیلم جدید او از ماجرای هاروی واینستاین الهام گرفته و جولیا گارنر در «دستیار» نقش آفرینی داشته است.
کیتی گرین از مردان درخواست کرد که دیگر رسانه‌ها را کنترل نکنند و گفت باید روایت‌های بیشتری از جنبش می‌تو در صنعت سینما باشد.


گرین در کنفرانس مطبوعاتی این حرف‌ها را زد:
«ما خیلی نیازمند این هستیم که زنان را نقش اصلی این روایات قرار دهیم. نباید دیگر توجه بر روی شخصیت های منفی مذکر باشد.بیایید درمورد زنان و مشکلاتی که با آنها مواجه میشویم (در آثارمان) حرف بزنیم.»
درحالی که رسانه‌ها ‌ بر هاروی واینستاین، جفری اپستین و دیگر کسانی که به آزار جنسی در جریان کمپین می‌تو متهم شدند توجه می‌کند، گرین ،به تجربه های زنان در محیط‌های آلوده کاری اشاره می‌کند.
این فیلم که توسط کمپانی «د بلیکر استریت» تهیه شده، داستان جین ( با بازی جولیا گارنر) را در برمی‌گیرد که تازه از دانشگاه دانش‌آموخته شده است. او به شغل رویاهایش،دستیار/معاون دوم یک شرکت قدرتمند بزرگ می‌رسد.
همانطور که جین برنامه های روزانه اش را ادامه می‌دهد؛ به سرعت متوجه آزاری می‌شود که همه جنبه های کارهای روزانه اش را تحث تاثیر قرار می دهد.
گرین می‌گوید که تحقیقاتش را برای نقش معاون انجام داده و با، حدود صد نفر از زنانی که خیلی های‌شان در صنعت سینما کار می‌کردند حرف زده است. او متوجه شد که داستان زنانی که که در محیط‌های سمی کار دچار آزار جنسی شده اند، در رسانه ها بیان نمی‌شود.»
پس از نمایش «دستیار» که در جشنواره تلوراید برای نخستین بار به نمایش درآمد ، حالا در جشنواره برلین روی پرده رفت.