دومین نشست تخصصی «موزه تاریخ» کانون پرورش فکری

پایگاه خبری نمانامه: این نشست با حضور سیداحمد محیط طباطبایی مشاور رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور، رئیس ایکوم (کمیته ملی موزه‌های ایران) و مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی زواره برگزار خواهد شد.
توجه به مفاهیم و اصول موزه‌داری برای کودکان و ایجاد جریان علمی در این حوزه، از مهم‌ترین اهداف برگزاری نشست‌های «موزه و کودک» است.
قرار است نشست «ویژگی‌های راهنمایان و مربیان موزه کودک» با همکاری ایکوم ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ روز دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ در موزه تاریخ کانون واقع در میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شهید اسپندی (افروز)، نبش کوچه نگران‌پور، پلاک ۷، برگزار شود.
سلسله نشست‌های علمی «موزه و کودک» با حضور صاحب‌نظران هر سه ماه یک‌بار با موضوعی جدید در موزه تاریخ کانون پرورش فکری برگزار خواهد شد.
حضور تمامی علاقه‌مندان در نشست‌های «موزه و کودک» آزاد است.
بر همین اساس، اداره کل آموزش و پژوهش کانون برای کارشناسان و مربیان کانون که در این نشست‌ها شرکت‌ ‌می‌کنند، گواهی آموزشی صادر می‌کند.
یادآوری می‌شود موزه تاریخ کانون اولین موزه تخصصی کودک و نوجوان و تنها موزه تخصصی با موضوع تاریخ است که دارای بخش‌هایی همچون تونل زمان، سرداب، رمپ، اتاق کره، سالن نمایش و… است.