دومین جشنواره ملی فیلم کرمان

نمانامه: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: ۴۷۴ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره ملی فیلم کرمان ارسال شده است که شامل ۳۲۵ اثر بخش ملی و ۱۵۰ اثر بخش استانی می شود.

محمدرضا علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جشنواره فیلم کرمان در سه بخش اصلی فیلم(کوتاه و بلند داستانی، مستند و انیمیشن)، فیلمنامه (فیلمنامه اقتباسی و فیلمنامه آزاد) و نوشـتار سـینمایی(نقدسینمایی، گفت و گوی سینمایی، خاطرات و گزارش سینمایی، سرمقاله و یادداشت سینمایی، ترجمه سینمایی، مقاله تحلیلی سینمایی) برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به جشنواره تا امروز ۲۵ فروردین ادامه دارد تصریح کرد: داوری آثار توسط اساتید، کارشناسان و صاحبنظران کشور و استان کرمان در حوزه سینما  تا ۱۵ اردیبهشت انجام می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهارداشت: دومین جشنواره فیلم کرمان از تاریخ ۳۱ اردیبهشت تا سوم خرداد در سینما شهرتماشای شهر کرمان برگزار می شود.

وی تاکید کرد: امسال و در این دوره از جشنواره بخش نوشتار سینمایی با هدف بهبود و ارتقای کیفیت سینمای کرمان و به منظور تجلیل از منتقدان و نویسندگان برتر سینمایی استان کرمان، شناخت استعدادهای نو و ارج نهادن به نقد و نوشتار سینمایی، جزو بخش های اصلی جشنواره پیش بینی شده است.

علیزاده گفت: جشنواره فیلم کرمان پس از وقفه یک ساله به دلیل شرایط کرونا از سرگرفته می شود تا ضمن به نمایش درآمدن آثار هنرمندان و فعالان حوزه سینما، محلی برای بروز استعدادهای جوان باشد.

وی افزود: در حاشیه جشنواره فیلم کرمان برگزاری جلسات نقد و بررسی فیلم های به نمایش درآمده، برپایی نمایشگاه کتاب، برنامه کرمانگردی و معرفی اماکن دیدنی کرمان به هنرمندان نیز پیش بینی شده است.

نخستین جشنواره فیلم کرمان از ۳۰ شهریور تا دوم مهر ۱۳۹۹ با نمایش ۶۲ اثر در شهر کرمان برگزار شده بود.