دهمین دوره جشنواره بین‌المللی اسکاتلند خونین

پایگاه خبری نمانامه: دهمین دوره از جشنواره بین‌المللی کتاب جنایی اسکاتلند موسوم به اسکاتلند خونین (Bloody Scotland) که قرار بود در ماه سپتامبر (شهریور) برگزار شود، به دلیل همه‌گیری کرونا لغو شد.
به گزارش ایرنا، در بیانیه‌ای که در پایگاه اطلاع‌رسانی این جشنواره در این باره منتشر شده، آمده است: ممکن است چندان غافلگیر کننده نباشد اما متاسفانه باید اعلام کنیم که جشنواره اسکاتلند خونین امسال به علت همه‌گیری ویروس کرونا، در استرلینگ برگزار نخواهد شد. سلامت تیم ما، شرکت کنندگان و مخاطبان ارجح است و حتی اگر محدودیت‌های فاصله گذاری اجتماعی نیز تا ماه سپتامبر برداشته شوند، تا زمانی که سلامت افراد تضمین نباشد، نمی‌توانیم طبق روال پیش برویم.
در بخش دیگری از این بیانیه ذکر شده است که برگزارکنندگان در حال بررسی گزینه‌های موجود هستند تا بتوانند امسال نیز فضای این جشنواره از طریق رویدادهای آنلاین به خانه علاقمندان بیاورند.
بحران کرونا این روزها تقریبا تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی مردم جهان را تحت تاثیر قرار داده است. افراد در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و بسیاری از رویدادهای سیاسی، اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و هنری لغو شده یا به زمان دیگری موکول شده‌اند. رویدادهای مربوط به حوزه ادبیات و کتابخوانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. از جمله تاثیرات بحران کرونا بر این حوزه می‌توان به لغو نمایشگاه‌های کتاب لندن و ادینبورگ و به تعویق افتادن جشنواره ادبی آکسفورد اشاره کرد.