دلایل توقیف سریال ممنوعه

 

 

پایگاه خبری نمانامه: واکنش های منفی نسبت به بخشهایی از محتوای «ممنوعه»، موجب به محاق رفتن این سریال ویدئویی شد.

در حالی که انتقاداتی از نحوه ارائه روابط و مناسبات کارراکترها و رفتارهای سریال ویدئویی «ممنوعه» طی هفته های گذشته در رسانه ها و فضای مجازی درگرفته بود، به نظر می رسد این مخالفتها اثر خود را گذاشته اند و فعلا مجموعه مذکور اجازه پخش ندارد. حتی به نظر می رسد طرح این مسئله که توزیع قسمت چهارم به دلیل همزمانی با ایام عزاداری به تعویق افتاده نیز چندان صحیح نبوده باشد و علت اصلی ورود مدیران سینمایی به قضیه بوده است.

قسمت چهارم این سریال قرار بود امروز توزیع شود.

صحبتهای مدیرکل اداره نمایش خانگی نشان از آن دارد که از سازندگان خواسته شده نسبت به اصلاح مواردی در این سریال  اقدام کنند و ادامه توزیع آن منوط به انجام این اصلاحات خواهد بود. اصلاحاتی که احتمالا ممیزی شدید را به این مجموعه تحمیل کند.

حسین پارسایی در این باره گفت: «سریال ممنوعه با موضوع آسیب های اجتماعی سعی در نقد انحراف و نشان دادن عقوبت تعدادی از جوان ها را دارد».

مدیرکل اداره نمایش خانگی سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، درباره ادامه سریال«ممنوعه» و رفع مواردی که باعث ایجاد سوء تفاهم  و حساسیت شده اظهار کرد:«تا اعمال اصلاحات لازم جهت پیشگیری از سوء تعبیر در مخاطبین و اقشار مختلف جامعه اجازه نشر داده نخواهد شد».

سریال «ممنوعه»، به کارگردانی امیر پورکیان تازه ترین محصول شبکه نمایش خانگی است و پخش آنرا موسسه سرو رسانه پارسیان بر عهده دارد.

این سریال یک درام اجتماعی و ماجراجویانه است که داستان سه نسل را به صورت همزمان و پیوسته از دغدغه های امروز جوانان تا آسیب مسائل روز خانوادگی و اجتماعی روایت می کند.

بازیگران ممنوعه به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: امیرحسین آرمان، علی استادی، خاطره اسدی، بهاره افشاری، محمد امین، پژمان بازغی، آتیلا پسیانی، امیر جعفری، هادی حجازی‌فر، الهه حصاری، سوگل خالقی، آناهیتا درگاهی، نیلوفر رجایی‌فر، لیلا زارع، نیما شعبانژاد، شهرام قائدی، مصطفی قدیری، نیکی کریمی، میلاد کی‌مرام، فاطمه گودرزی، مجید مظفری،نسرین نکیسا و شیدا یوسفى.

این سریال را على اکبر نجفى تهیه می‌کند و جانشین تهیه و مجرى طرح آن مهدی یاری است. همچنین صادق یاری سرمایه گذاری آن را بر عهده دارد.