«دشمنان» نخستین فیلم علی درخشنده

پایگاه خبری نمانامه: علی درخشنده از آن دست کارگردانانی است که بعد از سال‌ها تجربه اندوزی در بخش‌های مختلف سینما تصمیم گرفته اولین فیلم سینمایی‌اش را کارگردانی کند.

وی سابق بر این به عنوان دستیار با کارگردانانی چون مجید برزگر و وحید موسائیان همکاری کرده بود. او همچنین فیلم‌های کوتاهی همچون «آماس»، «محاق»، «به همین سادگی»، «صبور باش» و… را در کارنامه خود دارد.

«دشمنان» اولین فیلم سینمایی علی درخشنده به تهیه‌کنندگی مجید برزگر و نویسندگی بردیا یادگاری است که لوکیشن اصلی آن در شهرک اکباتان است.

درخشنده ایفای نقش اصلی فیلم خود را برعهده رویا افشار، بازیگر سینما، تئاتر گذاشته است. حضور مجید برزگر را به عنوان تهیه‌کننده می‌توان یکی از نکات مهم در نخستین فیلم سینمایی درخشنده دانست.

برزگر سبک خاص فیلمسازی خود را در این سال‌ها به نمایش گذاشته است و به نظر می‌رسد پروژهای که او در مقام تهیه‌کننده در آن حضور داشته باشد، چندان به دور از سلیقه این کارگردان سینما نباشد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: چه کسی جلوی این همه ستم و دیوانگی را خواهد گرفت؟ چه کسی پایان این قصه را جز مرگ، افسوس و رنج رقم خواهد زد!