درهای تلویزیون را به روی هنرآفرینان باز کنید!

به قلم: جبارآذین

جناب آقای علی عسگری، ریاست محترم سازمانی که روزگاری قرار بود، رسانه ملی و دانشگاه جامعه و مبلغ و مروج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و پیشگام فرهنگ سازی باشد، اما متاسفانه امروز به سازمان انحصاری و اسپانسری ، سرمایه سالار، فرهنگسوز، مروج لمپنیسم و اهانت به هنرمندان و… تبدیل شده است!

هنرمندان، رسانه ها و کارشناس های هنری و فرهنگی کشور، خواهان پوزش سازمانتان به دلیل بی ادبی به بعضی هنرمندان ، ازجامعه هنری کشوراند و رانده شدگان سیما می پرسند، تا کی باید در انتظار اجرایی شدن نگاه منصفانه و تخصصی در صدا و سیما، استفاده از مدیران کار بلد و هنرمندان حرفه ای و همکاری و دعوت به کار آنهاجهت تولید برنامه ها و سریال های خوب و درجه یک و… پشت درهای سازمانتان بمانند و شاهد فعالیت های جماعتی خاص که پیوندهای سببی و نصبی و رفاقتی بابعضی مدیران سیما دارند، باشند؟ تا چه زمان باید به دلیل باند بازی و رفیق گرایی در سیما، منزوی و بیکار بمانند و گروهی نظر کرده معدود، سکوهای برنامه سازی و تولید فیلم و سریال و… را در اختیار داشته باشند و به طور مستمر به تولیدات کلیشه ای بپردازند.

آقای رییس صداوسیما!

سیل برنامه های کپی شده و مغایر با فرهنگ ایرانی از روی ماهواره ها و تلویزیون های خارجی و تولیدات سطحی و زیر متوسط در شبکه های سازمان عریض و طویل شما به راه افتاده و سازمانتان را با خود به ناکجا آباد می برد.این درحالی است که ده هاهنرمند، تهیه کننده و برنامه و مجموعه سازکه عده ای از آن ها پیشتر در همین تلویزیون، آثاری مقبول و مخاطب پسند ساخته اند،درحاشیه وبیکارمانده اند. آیا سریال و برنامه سازان صدا و سیمای گم کرده راه کشور، فقط همین افراد و گروه های تکراری هستند که ازشدت تکرار در برنامه و سریالسازی، برای مخاطب، دافعه ایجاد کرده اند، یا شما ومدیرانتان ازدیگران غافل هستید. آقای علی عسگری، اگر همت بعضی از هنرمندان کنونی تلویزیون که نان تخصص و هنر و تعهد خود را می خورند و تولیداتشان همچنان گروه هایی ازمردم راپای تلویزیون نگهداشته است،نبود، بدون شک و تردید باید کرکره صداوسیماراپایین می کشیدید. آقای رییس صدا و سیما، لطفا ضمن عذرخواهی محترمانه از اهالی هنر و هنرمندانی که مورد اهانت همکارانتان قرارگرفته اند، با زدون محدودنگری، گروه گرایی و رفیق نوازی ازصدا و سیما، درهای آن را به روی هنرآفرینان و هنرمندان مستعد و خلاق که حرف های فراوان برای گفتن در قالب فرهنگ و هنر دارند، ولی به علت اهمال و ندانم کاری و غفلت مدیران شما، ازصدا و سیما رانده شده و بیکاراند ، باز کنید و پول و امکانات بیت المال را در جای خود و خدمت به فرهنگ وهنر واهالی آن ومردم هزینه کنید!