درخشش کیت وینسلت در مینی سریال 《میر از ایست تاون》

 

پایگاه خبری نمانامه: کیت وینسلت در سریال کوتاه تلویزیونی «میر از ایست تاون» محصول شبکه اچ بی او نقش میر شیهن را ایفا می‌کند، ستاره سابق بسکتبال دبیرستان که حالا در میانسالی افسر پلیس است و در شهر کوچک ایست تاون، پنسلوانیا درگیر حل و معمای قتل دو دختر نوجوان دبیرستانی است. وینسلت در این سریال هفت قسمتی با لهجه‌ای خاص مردم این منطقه صحبت می‌کند و نقش‌آفرینی خیره‌کننده‌ای از خود به نمایش می‌گذارد.
این اولین نقش مهم و بزرگ وینسلت بعد از مینی‌سریال «میلدرد پیرس» تاد هینس محصول ۲۰۱۱ است که برای آن برنده‌ی جایزه‌ی امی شد و به نظر می‌رسد که سریال «میر از ایست تاون» هم این قابلیت را داشته باشد که وینسلت را برای دومین‌بار به جایز‌ه‌ی امی برساند
سایت دیجیکالامگ درباره این سریال نوشت: همه‌ی اپیزودهای سریال را برد اینگلزبای نوشته که سال گذشته بن افلک در فیلم «راه بازگشت» نوشته‌ی او توجه‌ها را جلب کرد. همین نشان می‌دهد که نقش‌هایی که اینگلزبای می‌نویسد روی شخصیت‌هایش تمرکز زیادی دارد و درواقع جا را برای بازیگر باز می‌کند که بتواند خودی نشان بدهد.

برد اینگلزبای خالق سریال خودش اهل پنسیلوانیاست و توجهش به جزییات از همان بار محلی که همه در آن آبجو می‌نوشند تا لهجه‌ی ظریف و هنرمندانه‌ی بازیگران آشکار است. به علاوه او خط‌های داستانی درباره‌ی دیگر اعضای خانواده‌ی شیهان را، از جمله مادر میر که دائم از او انتقاد می‌کند، جلو می‌برد که باعث پویایی بیشتر سریال می‌شود.قسمت اول سریال «میر از ایست تاون» با نام «شاهین بانو» امتیاز ۸.۱ را از سایت imdb گرفت و منتقدان هم در سایت متاکریتیک به آن امتیاز ۹۱ از ۱۰۰ را داده‌اند که شروعی خوب برای این سریال محسوب می‌شود.