درام اکشن «مولان» ساخته نیکی کارو

پایگاه خبری نمانامه: با وجود آنکه ترس از ویروس کرونا پروسه تولید و اکران خیلی از فیلم ها را در اغلب نقاط دنیا را به مخاطره انداخته، اما «مولان» Mulan ظاهراً چندان توجهی به این مسئله ندارد!

براساس برآوردهای اولیه، درام اکشن ماجراجویانه «مولان» ساخته نیکی کارو  که بر اساس انیمیشنی معروف با همین نام ساخته شده است، با آغاز اکران در سینماهای ایالات متحده از ۲۷ مارس (جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹) ۸۵ میلیون دلار در افتتاحیه آخر هفته خود فروش خواهد کرد. این رقم حتی تا بیش از ۹۰ میلیون دلار هم پیش بینی شده که با توجه به شیوع کرونا، خیلی خوشبینانه به نظر می رسد.

این پیش بینی به افتتاحیه فیلم «علاالدین» از کمپانی دیزنی در ماه می سال گذشته میلادی استناد می کند که به ۹۱٫۵ میلیون دلار رسید.

مولان با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده است و این یعنی برای بازگشت سرمایه باید به گیشه جهانی چشم امید بیشتری داشته باشد. حال آنکه فروش بالای فیلم در بازار پرامیدی مثل چین با توجه به تعطیلی اغلب سینماها به دلیل شیوع کرونا، نیاز به یک معجزه دارد!

اگرچه بحران کرونا در حال حاضر به بازار فیلم در چین، کره جنوبی و ایتالیا بشدت آسیب رسانده است، اما دیزنی هیچ برنامه ای برای تغییر تاریخ اکران مولان ندارد. با این حال، سخنگوی کمپانی گفت این فیلم فقط در برخی از بازارهای خارجی با تعویق اکران خواهد شد.

چهارشنبه گذشته بود که اعلام شد اکران فیلم جدید جیمز باند، «وقتى براى مردن نیست» از ماه آوریل تا نوامبر(از فروردین به آبان۹۹) به تعویق می افتد، زیرا تعداد زیادی از سینماها در مناطقی مانند چین، جایی که این بیماری شایع تر بوده، بسته شده است. تاکنون هیچ فیلم بزرگ دیگری برنامه ای برای به تعویق انداختن یا تغییر زمان اکران خود نداشته است.

فیلم مولان داستان یکی از اسطوره‌های کهن کشور چین را روایت می کند. دختری باهوش و شجاع به نام مولان که برای حفظ جان پدرش و محافظت از کشور چین به ارتش می‌رود تا کمک کند بر دشمنانشان پیروز شوند و… .

لیو ییفئی، یوسون آن، جیسون اسکات لی، دانی ین، گونگ لی، ران یوان و جت لی در این فیلم بازی داشته اند.