کسب جایزه ممتاز بشردوستانه جشنواره آکولید :

حضور جهانی فیلم کوتاه «رویا»

نمانامه: به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه «رویا» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا محمدی و تهیه‌کنندگی مشترک انجمن سینمای جوانان ایران، دفتر مشهد و محمدرضا محمدی، موفق به کسب جایزه ممتاز بشردوستانه بیستمین دوره جشنواره فیلم آکولید گلوبال آمریکا شد.

«رویا» در ادامه حضور در جشنواره‌های بین‌المللی، در بخش رقابتی نهمین دوره جشنواره سی و نه اتاق آمریکا، هشتمین دوره جشنواره واگ ایتالیا، دومین دوره برایت لایت آمریکا و دومین دوره جشنواره کرنرسیتس هندوستان نیز حضور خواهد داشت. جشنواره فیلم آکولید ACCOLADE GLOBAL COMPETITION یک جشنواره فصلی آنلاین و معتبر بین‌المللی است که تاریخ تأسیس آن به سال ۲۰۰۳ برمی‌گردد.

در این جشنواره، فیلم‌های متنوع از سراسر جهان، برای دریافت جوایز بخش‌های مختلف به رقابت پرداخته و برگزیدگان هر فصل، به رقابت سالیانه جشنواره راه خواهند یافت. مجله معتبر MovieMaker مسابقه جهانی این جشنواره را در بین ۲۵ جشنواره برتر معرفی کرده است. در بیستمین دوره برگزاری این جشنواره، فیلم کوتاه «رویا» موفق شد جایزه ممتاز بشردوستانه را از آن خود کند. این فیلم در ماه نوامبر (آذرماه ۱۴۰۱) نیز، موفق به کسب جایزه نشان ویژه شایستگی بهترین فیلم کوتاه آکولید شده بود. جشنواره  ۳۹ ROOMS FILM FESTIVAL یک جشنواره دائمی برای فیلم‌های کوتاه مستقل است که به فیلم‌سازان این فرصت را می‌دهد که علاوه بر نمایش یک‌ساله و گردان فیلم‌ خود در کانال اختصاصی (۳۹) در اتاق‌های هتل مدرن آیداهو، حداقل در یک مکان عمومی نیز فیلم‌های خود را به نمایش بگذارند. نهمین دوره این جشنواره ۳۰ آپریل (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) در شهر بویسی ایالت آیداهو آمریکا برگزار خواهد شد.

جشنواره وگ WAG FILM FESTIVAL یک جشنواره معتبر ایتالیایی است که فیلم‌های کوتاه در سه بخش «نگاه نویسنده»، «دیدگاه‌های جدید» و «کارگردانان غیر ایتالیایی» به رقابت می‌پردازند. هشتمین دوره این جشنواره از ۱۱ تا ۱۴ می (۲۱ تا ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) در ایتالیا برگزار خواهد شد. جشنواره برایت لایت BRIGHT LIGHT INTERNATIONAL FILM FESTIVAL با هدف معرفی و اهدا جوایز به فیلمسازان مستقل از سراسر جهان و تبدیل‌شدن به ابزاری برای راهگشایی در صنعت سینما برگزار می‌شود.

دومین دوره این جشنواره در ۱۹ می (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲) در شهر لس‌آنجلس آمریکا برگزار خواهد شد. جشنواره کرنرسیتس THE CORNER SEATS INTERNATIONAL FILM FESTIVAL یک سازمان غیرانتفاعی است که مشتاقانه اهداف هنری و خدمات عمومی خود را برای توانمندی، آموزش، سرگرمی، شروع گفتگوی فرهنگی و تجلیل از جایگاه سینما به هر زبانی دنبال می‌کند.

دومین دوره این جشنواره در ۲۰ آپریل (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) در شهر چنای هندوستان برگزار خواهد شد. فیلم کوتاه «رویا» راوی داستان زوج جوان افغانستانی است که تلاش می‌کنند به‌صورت غیرقانونی راهی اروپا شوند؛ اما با حوادث جبران‌ناپذیری روبرو ‌می‌شوند. این فیلم پیش‌ازاین موفق به کسب ۳ جایزه از ششمین دوره جشنواره «پنج قاره ونزوئلا» و جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره «باهیای برزیل» شده و در نوزدهمین دوره جشنواره «حقوق بشر بارسلونا»، هفتاد و سومین دوره جشنواره «مونتکاتینی ایتالیا»، بیست و پنجمین دوره جشنواره «فالودی مجارستان»، جشنواره «دیاسپورا کانادا» و پنجمین دوره جشنواره میهودو ژاپن نیز حضور داشته است.