جلد ششم کتاب ایران فرهنگی منتشر شد!

جلد ششم کتاب ایران فرهنگی تالیف پروفسور داریوش فرهود با عنوان ایرانیان جهانی منتشر شد. این کتاب چهره های درخشان علمی و فرهنگی ایرانی را که در یکصد ساله اخیر به شهرت و اعتبار جهانی رسیده اند، رصد کرده است.
پروفسور فرهود نویسنده این کتاب شش جلدی که خود پدر علم ژنتیک ایران و از پزشکان معتبر این رشته در سطح حهان است، زندگی نامه سیصد نفر از ایرانیانی را که در رشته های مختلف از پزشکی و فیزیک و شیمی و ریاضیات و کامپیوتر گرفته تا زمینه های کارافرینی،فعالیت اجتماعی، سینما ، هنر، معماری، طراحی، ورزش و غیره ، به اختصار در اختیار خوانندگان گذاشته است.
در این کتاب در رشته حقوق، تنها نام و شرح حال دو تن به عنوان ایرانیان جهانی نام ذکر شده است و آن دو ، یکی خانم شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل و دیگری پروفسور سید حسن امین استاد اسبق حقوق دانشگاه گلاسگو کالیدونیان است. در رشته پزشکی بیش از چهل نفر لیست شده اند که اولین آنها دکتر امیر اعلم و آخرین انها دکتر بهنام شکیبایی مقدم متولد ۱۳۵۱ اهواز چهره حهانی دندانپزشکی است. چهره های رشته فیزیک هم با پروفسور محمود حسابی آعاز و با پروفسور نیما اردکانی استاد فیزیک هاروارد ختم می شود.
پیش از پروفسور فرهود، دکتر حسین باهر نیز در کتاب از قم تا رم، چهل چهره برتر جهان معاصر را در قرن حاضر رصد کرده بود که در بین انها پروفسور حسابی و پروفسور امین با لیست پروفسور فرهود،مشترک بودند.
مطالعه کتاب پروفسور داریوش فرهود را به ‌علاقه مندان به فرهنگ ایرانی و ایران فرهنگی توصیه می‌کنیم.