دومین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران

نمانامه: در این دوره از جشنواره که به همت موسسه فرهنگی هنری آوای هنر ایل قشقایی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و شهرداری شیراز به دبیری علمی دامون شش بلوکی و دبیری اجرایی آرش صفری برگزار ‌می‌شود، گروه‌های موسیقی نواحی از سراسر کشور با محوریت اجرای موسیقی و آیین‌های منطقه‌ای خود به روی صحنه می‌روند.
این دوره از جشنواره تلاش دارد اصیل‌ترین و ناب‌ترین گونه‌های موسیقی و آیین‌های موسیقایی اقوام ایرانی را با اولویت حفظ اصالت‌ها و ترویج فرهنگ غنی ایرانی جهت مخاطبان تخصصی و عام به بهترین شکل ممکن معرفی و به نمایش بگذارد.
بر این اساس گروه‌های موسیقی‌ نواحی و راویان آیین‌های بومی از مناطقی همچون لرستان، سیستان‌ و بلوچستان، شیراز، آذربایجان، ترکمن‌صحرا، ایل‌بختیاری، ایل‌قشقایی، کهکیلویه‌ و بویر احمد، خوزستان، گیلان، کرمان، کیش، کردستان، مازندران، بوشهر و تربت جام در دومین جشنواره ملی موسیقی و آیین های موسیقایی نواحی ایران به روی صحنه می‌روند.
برگزاری کارگاه‌های پژوهشی، برگزاری آیین‌های موسیقیایی کهن اقوام با اولویت آیین‌های موسیقیایی ارزشمند دینی مذهبی، اجرای آیین‌های موسیقیایی اصیل مناطق، تقدیر و تجلیل از خنیاگران و راویان و محققان برجسته کشور، دریافت مقالات علمی و پژوهشی با موضوعات مشخص در حوزه کارگاه‌های موسیقی مناطق مربوط و انتشار کتاب جشنواره از دیگر بخش‌های دومین جشنواره ملی موسیقی و آیین‌های موسیقایی نواحی ایران است.
موسسه فرهنگی هنری آوای هنر ایل قشقایی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارکننده این جشنواره در اردیبهشت ماه در شهر شیراز است.