سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

نمانامه: فراخوان سی و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران توسط انجمن سینمای جوانان ایران منتشر و بر اساس آن، این رویداد از ۲۷ مهرماه تا ۲ آبان‌ماه ۱۴۰۱ در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، سی و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد عدالت فرهنگی در همه نقاط کشور، همچنین رقابت سازنده بین فیلم‌سازان برگزار می‌شود.

فیلم‌هایی که از طریق ژانرهای سینمایی باعث ایجاد تنوع و تکثر در فضای فیلم کوتاه می‌شوند، در این جشنواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهند بود. همچنین توجه به سینمای بومی با تأکید بر خلاقیت و نوآوری در اولویت انتخاب و داوری است.

متن فراخوان سی و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به شرح زیر است:

آیین‌‎نامه سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران

انجمن سینمای جوانان ایران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد عدالت فرهنگی در همه نقاط کشور همچنین رقابت سازنده بین فیلم‌سازان، سی و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران را برگزار می‌کند.

فیلم‌هایی که از طریق ژانرهای سینمایی باعث ایجاد تنوع و تکثر در فضای فیلم کوتاه می شوند، در این جشنواره از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهند بود. هم­چنین توجه به سینمای بومی با تأکید بر خلاقیت و نواوری در اولویت انتخاب و داوری است.

این جشنواره با اجرای کامل ضوابط و پروتکل‌های اعلام شده ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار خواهد شد.

جشنواره فیلم کوتاه تهران در دو بخش سینمای ایران و سینمای بین‌الملل برگزار می‌شود.

الف: سینمای ایران؛ همه فیلم‌های کوتاه تولید شده (از سال ۱۴۰۰ تا کنون) در چارچوب اهداف جشنواره با حداکثر زمان ۳۰ دقیقه و در انواع گونه‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی  می‌توانند در این بخش حضور یابند.

ب: سینمای بین‌الملل؛ این بخش  با رویکرد ارزش‌های انسانی و جامعه، شامل فیلم‌هایی است که در انواع گونه‌های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی در خارج از کشور ایران تولید شده باشند. (آثار این بخش می‌بایست بعد از زمستان سال ۱۳۹۹ (آغاز سال ۲۰۲۱ میلادی) تولید شده و همچنین تاکنون در هیچ جشنواره دیگری در ایران نمایش داده نشده باشند.)

شرایط عمومی برای شرکت در بخش ملی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

شرکت همه‌ فیلم‌سازان ، نهادها ، سازمان‌های دولتی و تهیه‌کنندگان بخش خصوصی آزاد است.

توجه : ثبت‌نام و بارگذاری آثار در جشنواره تنها به شیوۀ اینترنتی امکان‌پذیر می‌باشد. بنابراین لازم است درخواست‌کنندگان با مراجعه به سایت این رویداد فرم تقاضای شرکت در جشنواره را تکمیل کرده و سپس فایل فیلم را بارگذاری نمایند.

کلیه آثار راه یافته به بخش مسابقه ملزم به داشتن پروانه نمایش از معاونت نظارت و ارزشیابی سینمایی خواهند بود و اقدام به اخذ پروانه نمایش این آثار توسط دبیرخانه ” سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران ” انجام می شود.

اعلام فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه‌: از نیمه دوم شهریور ۱۴۰۱ و نتایج بازبینی فقط از طریق سایت اختصاصی جشنواره اعلام می‌شود.