جایزه یک عمر فعالیت هنری به کوین اسپیسی!

نمانامه: کوین اسپیسی روز دوشنبه جایزه افتخاری یک عمر فعالیت هنری را از «موزه ملی سینمای ایتالیا» در شهر تورین دریافت کرد. اسپیسی از سال ۲۰۱۷ که متهم به آزار جنسی شد، بسیار کم در انظار عمومی ظاهر می‌شود و این رخداد اولین حضور عمومی او در یک مراسم سینمایی در بیش از ۵ سال است.

او در سخنرانی‌ش گفت: «قلب من بسیار از جرئت موزه سینما شاد شده، که امشب من را به اینجا دعوت کرده است. با اهدای این جایزه به من، شما دفاعی قدرتمند از دستاورد هنری کردید و برای آن باید تشویق شوید. »

این مراسم با حضور بیش از ۴۰۰ مهمان در موزه سینمایی ایتالیا اهدا شد. اسپیسی بعد از این مراسم در مسترکلاسی به توضیح فراز و فرودهای کارنامه خود و همکاری‌هایش با افرادی مثل دیوید فینچر پرداخت و گفت این او بوده که پیشنهاد داده نامش در تیتراژ اولیه و مواد تبلیغی فیلم «هفت» نباشد و تنها در تیتراژ آخر معرفی شود: «من آن زمان «شنا با کوسه ها»، «شیوع» و «مظنونین همیشگی» را آماده نمایش داشتم. و می‌دانستم که آن فیلمها موفق می‌شوند و اعتبار من متفاوت می‌شود. نگرانی‌ام این بود که اگر بازیگران فیلم در مواد تبلیغی برد پیت، مورگان فریمن و کوین اسپیسی باشند و من در ۴۰ دقیقه اول فیلم نباشم، تماشاگر متوجه ماجرا می‌شود.»

اسپیسی درباره سبک کارگردانی فینچر هم گفت: «من فهمیدم یکی از چیزهایی که دیوید انجام می‌دهد این است که با مشت و لگد بازیگری را از شما بیرون می‌کشد. او شما را به نقطه‌ای می‌رساند که همه چیز پاک و با سرعت اجرا می‌شوند.»

اسپیسی جک لمون را استاد بازیگری خود دانست و بازی او در «آپارتمان» را الگویش در «زیبایی آمریکایی» دانست:«من در سخنرانی‌ام از لمون تشکر کردم. وقتی پایین آمدم موبایلم زنگ خورد و جک لمون بود که گفت: هی گوش کن، آشغال، تو یک حرامزاده‌ای! گفتم: همین الان از تو تشکر کردم! گفت: «مهم نیست. من اولین اسکارم را در سال ۱۹۶۳ بردم و ۱۱ سال طول کشید تا اسکار دوم را دریافت کنم. تو پس از چهار سال موفق شدی، ای کثافت!»

اسپیسی همچنین در گفتگو با یک نشریه محلی ایتالیایی گفت: « زندگی روزمره خودم را می‌کنم، به رستوران می‌روم، با آدم‌ها ملاقات می‌کنم، رانندگی می‌کنم، تنیس بازی می‌کنم، همیشه به طریقی با آدم‌های سخاوتمند، بی‌ریا و مهربان برخورد داشته‌ام. من خودم را پنهان نکرده‌ام، نرفته‌ام در یک غار زندگی کنم.»