جانی دپ با «محبوب» به سینما بازمی‌گردد

نمانامه: فیلم بعدی جانی دپ درباره شاه لویی پانزدهم، پس از اکران در سینماهای فرانسه از شبکه نتفلیکس در این کشور هم پخش می‌شود. فیلم بعدی مایوین لوبسکو کارگردان فرانسوی با بازی جانی دپ با عنوان «محبوب» (La Favorite) امسال تابستان فیلمبرداری می‌شود و سال آینده برای اولین بار اکران خواهد شد.

بلومبرگ نخستین بار خبر داد که نتفلیکس با این پروژه مرتبط است و حقوق این فیلم را خریده و آن را ۱۵ ماه پس از نمایش در سینماها، پخش می‌کند. به گزارش فیگارو اواخر تابستان امسال فیلمبرداری این فیلم در فرانسه شروع و بیشتر فیلمبرداری آن در کاخ ورسای انجام می‌شود. فیلمبرداری «محبوب» حدود ۳ ماه ادامه خواهد داشت. تهیه‌کنندگان این فیلم فرانسوی هستند.
گفته شده لوبسکو در نقش مادام دوباری در این فیلم بازی می‌کند. وی ساخت فیلم‌های «فسیل» و «پادشاه من» را در کارنامه دارد که با نقدهای مثبت همراه بوده‌اند.
هیچ طرحی برای فیلم فاش نشده اما درباره پادشاه لویی پانزدهم می‌توان گفت که وی دومین سلطنت طولانی را در بین پادشاهان فرانسوی داشت و از سال ۱۷۱۵ تا ۱۷۷۴ بر تخت سلطنت نشسته بود و به عنوان پادشاه محبوب شناخته می‌شد. با این حال مورخان کمتر با وی مهربان بودند و از سلطنت وی با فساد و جنگ‌های بی‌نتیجه و پرهزینه یاد می‌کنند.
خبر ساخته شدن فیلم زندگی لویی پانزدهم اوایل امسال منتشر شد و این پروژه نخستین فیلمی خواهد بود که جانی دپ پس از برنده شدن در دادگاه علیه همسر سابقش امبر هرد، در آن نقش‌آفرینی می‌کند.
آخرین فیلم دپ «مینا ماتا» بود که سرانجام اواخر سال پیش اکران محدودی در آمریکا داشت. این فیلم به کارگردانی اندرو لویتاس، دپ را به عنوان عکاس جنگ جلوی دوربین برده بود تا زندگی یوجین اسمیت را در دهه ۱۹۷۰ به عنوان عکاسی که به ژاپن سفر کرد تا تاثیر مسمومیت با جیوه را بر جوامع ساحلی این کشور مستند کند، تصویر کرد. فیلم و بازی دپ با تحسین منتقدان همراه شد.