تینا پاکروان در حال ساخت سریال تاریخی «خاتون ایرانی»

کارگردان فیلم «لس آنجلس تهران» مشغول آماده سازی مقدمات اولیه ساخت سریال تاریخی «خاتون ایرانی» برای شبکه نمایش خانگی است.

یکی از افرادی که به تازگی برای تولید یک سریال نمایش خانگی درخواست صدور مجوز کرده تینا پاکروان است. کارگردانی که با فیلم آخر خود، «لس آنجلس تهران» در گیشه شکست سختی خورد و این فیلم حتی از سوی منتقدان و اصحاب رسانه نیز با نقدها و واکنش های منفی متعددی روبرو شد.

براساس شنیده های خبرنگار ما، «خاتون ایرانی» عنوان جدیدترین تجربه این کارگردان است که گویا بزودی وارد مرحله پیش تولید خواهد شد. گروه تولید این سریال در حال حاضر مشغول مذاکره با بازیگران و عوامل پشت دوربین هستند.

با این حال باید دید که تجربه جدید تینا پاکروان به مانند آخرین ساخته وی باز هم با واکنش منفی مخاطبان و منتقدان مواجه خواهد شد یا این بار وی خاطره شکست سنگین «لس آنجلس تهران» در گیشه را از ذهن تماشاگران پاک خواهد کرد.

البته ناگفته نماند این روزها صدور بی رویه مجوز ساخت سریال ویژه توزیع در شبکه نمایش خانگی به گونه ای شده که اگر از هر کارگردان و تهیه کننده ای درباره فعالیت های آینده شان جویا شوید اغلب قصد دارند در این حوزه نیز تجربه ای کسب کرده و سریالی را با ترکیبی از بازیگران سرشناس مقابل دوربین ببرند. اگر چه این اتفاق و پیامدهای آن از حیث افزایش غیرمنطقی دستمزد گروهی از بازیگران بهدلیل ورود سرمایه های مشکوک و جذب و مشغول بودن نسبتاً طولانی مدت آنان در این محصولات و خروجی آن که در حال حاضر به ساخت تولیداتی نازل و غیر قابل دفاع ختم می شود، تاکنون صدای بسیاری از فیلمسازان و تهیه کنندگان را درآورده است.

سینماگران و حتی اهالی تلویزیون معتقدند صدور مجوزهای پی در پی در شبکه نمایش خانگی، آن هم برای کسانی که حتی تجربه کافی در سینما و تلویزیون ندارند، ضربه مهلکی به تولیدات پروژه ها خواهد زد؛ کما اینکه بسیاری از فیلم های سینمایی به دلیل طولانی بودن پروسه تصویربرداری سریال های نمایش خانگی، در حال حاضر با مشکل کمبود بازیگر مواجه هستند.