توصیه مهدی هاشمی به صدا و سیما

پایگاه خبری نمانامه: باشد که روزی برسد صدا و سیما به خود بیاید و با تماشاگرانش صادق باشد/ مهدی هاشمی صدا و سیما را به رعایت ادب و دوری از دروغ دعوت کرد
.
مهدی هاشمی بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون در مطلبی در صفحه شخصی‌اش صدا و سیما را به رعایت علم و ادب و دوری از دروغ و تهمت دعوت کرد. یادداشتی که در واکنش به رفتارهای دور از شأن برخی برنامه‌سازان و کارشناسان این سازمان به رشته تحریر درآمده است.
.
در مطلب این بازیگر با عنوان «تلویزیون باید آینه صافی باشد نه آینه دِق» آمده: در این چند دهه بحران‌زا که هر روز حادثه‌ای بود و ما را به سمت ناامیدی و انزوا می‌کشاند، من هیچگاه دست از کار نکشیدم. همیشه سعی می‌کردم روزنه‌ای، پنجره‌ای، دریچه‌ای پیدا کنم، چرا که اعتقاد داشتم و دارم که هنر و فرهنگ نباید هیچگاه بیاستد بویژه کار نمایش که توقف‌اش مرگ است.
.
تلویزیون یکی از مراکز مهمی بود که می‌توانستیم با طیف گسترده‌ای از مردم ارتباط برقرار کنیم و در رسانه‌ای که در درجه اول یک مرکز سیاسی، تبلیغی، دولتی و حکومتی است، در محدوده‌ای که برای سرگرمی‌سازان گذاشته‌اند، جایی برای خود پیدا کنیم.
.
سریال، فیلم، تله تئاتر و سرگرمی‌هایی از این نوع بسازیم و از هزارتوی موانع و بایدها و نبایدها بگذریم تا اثری هر چند ناقص و شکسته بسته و تیکه پاره تقدیم مردم کنیم، که خود غنیمتی بود… .
.
از «سلطان و شبان» شروع شد و با سریال‌های بزرگ و کوچک ادامه پیدا کرد که اوج‌اش کار استادانه «روزگار قریب» بود که سرگذشت پزشکی در ایران معاصر بود و تأثیر زیادی بر نوجوانان و جوانان گذاشت… تا امروز که همچنان مشغول بازی در یک سریال تلویزیونی هستم که شرافت و بی‌شرافتی موضوع و فکر مرکزی آن است.
.
اما بحران این روزهای تاریک چنان است که آن انگیزه و اشتیاق سابق دیگر در من نیست، دست و دلم به کار نمی‌رود.
.
خشونت و نامردمی‌ها بیداد می‌کند.
تا جایی که یکی از بزرگترین و پاکیزه‌ترین شخصیت‌های سینمای ما از قاب تلویزیون چنان مورد هجوم و حمله بی‌ادبانه قرار می‌گیرد، که آدم در کار خود می‌ماند، کجا دارد زندگی می‌کند؟؟!! برای چه مرکزی بازی می‌کند؟؟!! تلویزیون باید آینه تمام نمای انعکاس واقعیت و حقایق جامعه باشد نه وارونه جلوه دادن آن.
.
آینه صافی باشد نه آینه دِق…
اگر در میانه کار نبودم با همکاران خوبم، کار را ترک می‌کردم، ولی چه کنم که احترام به تعهد اولین وظیفه ماست.
.
باشد که روزی برسد که صدا و سیما به خود بیاید و با تماشاگرانش صادق باشد و علم و ادب را نشان دهد نه تصاویری گستاخانه از تهمت و دروغ. خدا آخر و عاقبت همه را به خیر کند.