تعطیلی کلیه سینماهای کشور به مدت سه روز

پایگاه خبری نمانامه: در پی انتشار خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی و اعلام ۳ روز عزای عمومی، اکران فیلم‌ها در سینماها متوقف شد و مقامات سینمایی پیامهای تسلیتی صادر کردند.

صبح امروز جمعه ۱۳ دی ماه ۹۸ بعد از حمله هوایی نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و چند تن از همراهان وی از جمله فرماندهان و رزمندگان حشد الشعبی به شهادت رسیدند.

بعد از این حادثه ناگوار و اعلام ۳ روز عزای عمومی، اکران فیلم‌ها در سینماها متوقف شد. در پی این اتفاق تمامی کنسرت های کشور نیز به تعویق افتادند. حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی نیز با انتشار پستی در اینستاگرام شهادت سلیمانی را تسلیت گفت. او در صفحه شخصی خود نوشت: «پایان عمر سردار سلیمانی، جز با شهادت از شکوری خدا بعید بود. با خاتمه جنگ‌تحمیلی، «در باغ شهادت» بسته شد؛ اما نه برای مجاهدان واقعی و مخلص که باید اجرشان را می‌ستاندند. خدا نشان داد که برای «و منهم من ینتظر» حساب خاص دارد».

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نیز در پی شهادت مظلومانه شهید قاسم سلیمانی در صفحه شخصی خود نوشت:«شهادت هنر مردان خداست. جرمش نابود کردن داعش در سوریه و عراق بود که برای آمریکا خیلی گران تمام شد»

تعطیلی کلیه سینماهای کشوربه مدت سه روز

دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران از تعطیلی کلیه سینماهای کشور به مدت سه روز خبر داد. البته غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش پیش از این با توجه به اعلام سه روز عزای عمومی گفته بود فقط فیلم‌های کمدی روی پرده سینماها در این سه روز اکران نخواهند شد، اما با توجه به خبر دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران، نمایش کلیه فیلم ها طی سه روز متوقف خواهد شد.

محمدرضا صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران ایران اعلام کرد: که تمامی سینماهای کشور به مدت سه روز به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی به دست نیروهای جنایتکار آمریکایی تعطیل است.

متن بیانیه انجمن سینماداران سینمای ایران به شرح زیر است:

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْ‌زَقُونَ

شهادت روش و راه و رسم سرداران بزرگ الهی و رهروان خمینی کبیر است. امروز سردار رشید اسلام و مالک اشتر سپاه ولی امر مسلمین حاج قاسم سلیمانی به دست نیروهای استکبار و توسط ارتش تروریستی آ‌مریکا به درجه رفیع شهادت نائل شده است.

انجمن سینماداران سینمای ایران با عرض تسلیت به پیشگاه مقام معظم رهبری، مردم عزیز ایران برای شهادت سردار قاسم سلیمانی، از خداوند متعال برای این شهید و مجاهد سپاه اسلام علو درجات و همنشینی با امام حسین(ع) را آرزو می‌کند و خونخواهی این فرزند بزرگ ایران اسلامی را حق مسلم مسلمانان ایران و جهان می‌داند.

انجمن سینماداران سینمای ایران اعلام می‌دارد به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی و همچنین اعلام عزای عمومی از سوی مقام معظم رهبری، با هماهنگی سازمان سینمایی  تمامی سینماهای سراسر کشور به مدت سه روز تعطیل خواهند بود و هیچ فیلم سینمایی به نمایش در نمی‌آید.

تعطیلی سینماهای موسسه تصویر شهر

موسسه تصویر شهر نیز در پیامی خبر تعطیلی سینماهای زیرمجموعه خود را منتشر کرد.

در این پیام آمده: شهادت راه و رسم مرادان بزرگ الهی بوده و هست.

سردار سرافراز اسلام، مالک اشتر ولایت، حاج قاسم سلیمانی، با توطئه شوم مزدوران استکبار، توسط ارتش تروریستی آمریکا در بغداد به شهادت رسید.

بدون تردید تمام مسلمانان و آزادگان جهان خونخواه سردار رشید خود خواهند بود و حسب فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی ملت ایران یاد و نام شهید عالی‌مقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او به‌ویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت.

از خداوند متعال برای سردار محبوبمان علو درجات و همنشینی با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و برای خانواده معزز و بازماندگان او صبر و اجر مسالت داریم.

موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شهادت انسان ساز و تاریخ ساز این بزرگمرد اخلاص و ایثار را به محضر حضرت ولیعصر (عج) و نایب برحقش امام خامنه‌ای وملت بزرگ ایران تسلیت عرض می کند.

به همین مناسبت این موسسه در تمامی پردیس های زیرمجموعه خود (پردیس های ملت، تماشا، راگا و رازی) سه روز عزای عمومی اعلام کرده و تمامی نمایش فیلم ها از روز جمعه ۱۳ دی ماه تا پایان روز یکشنبه ۱۵ دی ماه تعطیل است.