تجلیل از بهروز بقائی در مراسم شب های بخارا

در مراسم شب های بخارا که هفته گذشته در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد از بهروز بقایی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون تجلیل به عمل آمد.

هفته گذشته و در مراسم شبی از شب های بخارا در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی از فعالیت های بازیگری و ادبی بهروز بقایی تقدیر شد. در این مراسم همچنین بخش هایی از فیلم «و با تشکر از خانواده رجبی» به کارگردانی فرزاد فره وشی که با محوریت زندگی این بازیگر ساخته شده، برای حضار به نمایش درآمد.

در این مراسم، رضا فیاضی، بهرنگ بقایی، اکبر زنجانپور، علی دهباشی و فرزاد فره وشی سخنرانی کردند.

بهروز بقایی در سال ۱۳۳۲ در تهران به دنیا آمد. دوران دبستان و دبیرستان را در رودسر، هرزویل و رشت گذراند. پس از دریافت دیپلم برای تحصیل در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر در دانشکده هنرهای دراماتیک به تهران رفت. او پس از ورود به صحنه حرفه‌ای تئاتر وارد تلویزیون و سینما شد. بقایی فعالیت خود در زمینه تئاتر را با نمایش «لبخند با شکوه آقای گیل» اکبر رادی در سال ۱۳۵۲ آغاز کرد و در سال ۱۳۵۹ با فیلم سینمایی «تاریخ‌سازان» به کارگردانی هادی صابر فعالیت سینمایی خود را نیز آغاز کرد. بقایی همچنین دانش‌آموخته بازیگری و کارگردانی دانشگاه هنر در سال ۱۳۵۷ است.

بهروز بقایی در آبان ۱۳۸۸ پیش ‌از حضور در اجرای نمایش «هملت با سالاد فصل» دچار عارضه قلبی و در بیمارستان بستری شد. او قبل از ورود به تماشاخانه سنگلج دچار سکته قلبی و مغزی شد که بلافاصله بعد از این اتفاق به بیمارستان شماره ۲ انتقال داده شد، اما به دلیل کمبود امکانات به بیمارستان جم انتقال داده شد.

بهزاد فراهانی، مهرانه مهین ترابی، مهدی میامی از دیگر مهمانان حاضر در این مراسم بودند.

به گفته فره وشی، «و با تشکر از خانواده رجبی» موقعیت هایی کمدی دارد و داستان واقعی زندگی بهروز بقایی را روایت می کند که در گیر و دار ساخت سریال «نوعی دیگر» است و در خانه ای با خانواده رجبی آشنا می شود. این فیلم در حال حاضر در مرحله صداگذاری قرار دارد و ظرف دو هفته آینده از شبکه نمایش خانگی توزیع خواهد شد.