بیست و هفتمین سالگرد تاسیس بنیاد امور بیماری های خاص

نمانامه: مراسم بیست و هفتمین سالگرد تاسیس بنیاد امور بیماری های خاص پیش از ظهر پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در محل بیمارستان هاشمی رفسنجانی در شهرک مسعودیه تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد امور بیماری های خاص، این مراسم شامل دو بخش «بازخوانی تاریخچه خدمات بنیاد از ابتدا تا امروز» و «تجلیل از ورزشکاران مدال آور مسابقات جهانی بیماران خاص در استرالیا» بود. بنا بر همین گزارش در بخش اول مراسم بیست و هفتمین سالگرد تاسیس بنیاد، ابتدا کلیپی درباره مراحل ساخت بیمارستان هاشمی رفسنجانی در مسعودیه تهران به نمایش درآمد و سپس فیلمی از سخنان شنیدنی آیت الله هاشمی درباره «چرایی تاسیس بنیاد» و «ضرورت خدمت به بیماران خاص» پخش شد که مورد توجه ویژه حضار قرار گرفت.
دکتر محمد جواد کیان رئیس مرکز درمانی سوده و یکی از قدیمی ترین همکاران بنیاد امور بیماریهای خاص در ۲۷ سال گذشته، طی سخنانی در این مراسم با بیان تاریخچه ای از تاسیس بنیاد امور بیماریهای خاص تاکید کرد: تا قبل از تاسیس بنیاد حتی نامی از بیماران خاص در میان نبود!. وی در ادامه افزود: یکی از مهم ترین موفقیت‌های بنیاد امور بیماریهای خاص این بود که صدای بیماران را به گوش مسئولین و مردم رساند.
رئیس مرکز درمانی سوده با اشاره به اینکه کیفیت زندگی و طول عمر بیماران خاص بعد از تاسیس بنیاد به شکل قابل توجهی افزایش یافت، تاکید کرد: امروز ۱۳۰۰ مرکز درمانی ویژه بیماران خاص در سراسر کشور وجود دارد تا بیماران مجبور نباشند برای پیگیری درمان خود به تهران یا سایر مراکز استانها سفر کنند. وی در خاتمه با بیان خاطره ای از کلنگ زنی مرکز درمانی سوده، بدون حضور حتی یک مسئول دولتی گفت: مبنای حرکت بنیاد امور بیماری های خاص همواره با حمایت و همراهی مردم بوده و خواهد بود.
خانم دکتر فرهادی زاد عضو هیات رئیسه فدراسیون ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا سخنران بعدی مراسم بیست و هفتمین سالگرد تاسیس بنیاد امور بیماری های خاص بود که با بیان تاریخچه ای از تاسیس فدراسیون ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا در کشور، گفت: ورزشکاران ما، نام ایران را به گونه ای در جهان طنین انداز کردند که تا امروز فدراسیون ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا در بالاترین سطح جهانی شناخته شود. وی حضور فاطمه هاشمی در تالار مشاهیر فدراسیون جهانی ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا را کسب افتخاری بی سابقه برشمرد و تاکید کرد: قدردان زحمات تمام ورزشکاران، مدیران و مربیان خود در سراسر کشور برای کسب این موفقیت ها هستیم.
عضو هیات رئیسه فدراسیون ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا، همچنین از زحمات ۴۰ ساله خانم طاهریان در ورزش تجلیل کرد و گفت: در نتیجه چنین زحماتی بود که امروز ما می توانیم با ۴۵ ورزشکار در مسابقات جهانی استرالیا ۲۰۲۳ شرکت کرده و پدیده شویم. خانم دکتر طاهریان نیز در سخنان کوتاهی به بیان خاطره ای از ملاقات خود با آیت الله هاشمی در سال ۶۵ پرداخت و گفت: در مجلس خدمت ایشان رسیدم برای اینکه بگویم راه گسترش ورزش زنان در کشور بسیار سخت و ناهموار است و نیازمند مساعدت فوری شماست!
وی در ادامه گفت: آن روز آقای هاشمی به من گفتند تنها راه پیشرفت ورزش زنان، حضور آنها مجامع جهانی است!. طاهریان با بیان اینکه آنروز معنای دقیق راهی که آقای هاشمی درباره پیشرفت ورزش زنان نشان داد را بدرستی متوجه نشدم؛ تاکید کرد: امروز فهمیدم که راهی که آقای هاشمی آنروز درباره پیشرفت ورزش زنان به من نشان داد، چقدر آینده نگرانه، دقیق و هدفمند بود که ما را به اینجا رسانید.
امیرحسین تقدیری جوان ترین ورزشکار شرکت کننده در مسابقات جهانی استرالیا در سال ۲۰۲۳ هم در سخنان کوتاهی گفت: ما با ورزش مشکلات جسمی خود را فراموش می کنیم. وی همچنین افزود: حمایت های فاطمه هاشمی زمینه ساز کسب موفقیت های جهانی ما شد. جوان ترین ورزشکار شرکت کننده از سوی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جهانی استرالیا در خاتمه ابراز امیدواری کرد در سالهای آینده، افتخارات بیشتری کسب کند.
فاطمه هاشمی رئیس بنیاد امور بیماری های خاص به عنوان آخرین سخنران، نعمت فرصت خدمت به بیماران خاص در ۲۷ سال گذشته را شایسته شکرگزاری دانست و تاکید کرد: یقینا بدست آمدن این توفیقات، بدون همراهی صادقانه مسئولان، همکاران بنیاد و خیرین ممکن نبود. وی با بیان خاطره ای از صحبت کوتاهش با آیت الله هاشمی درباره کمک به حفظ نشاط و امید بیماران خاص، گفت: آن روز آیت الله هاشمی، به من گفتند اگر نشاط بیماران را می خواهید، ورزش را به خانه های آنان ببرید!. فاطمه هاشمی در ادامه افزود: ما فدراسیون ورزش بیماران خاص را با یک عضو آغاز کردیم تا امروز که ۱۲ هزار ورزشکار در سراسر کشور داریم. وی با تاکید بر اینکه همچنان باید مهم ترین هدفمان این باشد که ورزش را به خانه بیماران خاص و پیوند اعضا ببریم، خاطر نشان کرد: موفقیت های ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا مرهون زحمات مستمر خانم فرهادی زاد است.
فاطمه هاشمی در خاتمه با تاکید بر اینکه همچنان پای خدمت به بیماران خاص ایستاده است، ابراز امیدواری کرد محبت و همراهی مردم همچون ۲۷ سال گذشته، حامی و همراه بنیاد امور بیماری های خاص باشد. شایان ذکر است در پایان این مراسم، از مدال آوران مسابقات جهانی بیماری های خاص و پیوند اعضا در استرالیا با اهدای هدایایی تجلیل شد. گفتنی است گزارش کامل و تصاویر این مراسم در شماره آینده مجله خاص منتشر خواهد شد.