بیست‌وچهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

نمانامه: پوستر بیست‌وچهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر چهارشنبه با حضور فرماندار خرمشهر، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و جمعی از مسوولان محلی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در این مراسم گفت:فراخوان جشنواره تئاتر ملی فتح سالروز آزادسازی خرمشهر بهمن سال گذشته به همه استان‌ها اعلام شد و تا چهارم اردیبهشت سال جاری  ۱۳۹ اثر از ۲۴ استان به دبیرخانه ارسال شد.

رضا مرانی افزود:در ۱۰ روز بازبینی آثار رسیده هشت اثر در بحش صحنه و هشت اثر در بخش خیابانی با محور حضور زنان در دفاع مقدس، مدافعان حرم و جوان اندر هشت سال دفاع مقدس انتخاب شدند. وی به حضور ۱۴۵ هنرمند از استان‌های متخلف کشور در جشنواره فتح خرمشهر اشاره کرد و اظهار داشت:برای اولین بار چهار اثر از خانم‌ها در بخش مسابقه جشنواره راه یافته است.

مردانی گفت:در چند سال گذشته این جشنواره به حاشیه‌های مواجه بود و در زمان خود سوم خرداد برگزار نمی‌شد و به خواست هنرمندان منطقه امسال همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: امسال برای اولین بار است که پوستر جشنواره تئاتر فتح سالروز آزاد سازی خرمشهر در این شهر رونمایی می‌شود.

به گزارش ایرنا معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: نیاز است دبیر خانه دائمی جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر در ارشاد اسلامی خرمشهر افتتاح شود تا از هم اکنون برای برگزاری جشنواره سال آینده برنامه‌ریزی بهتری انجام شود.

حجت الاسلام عادل فرهی افزود: سازمان منطقه آزاد اروند در حدتوان خود از نظر مالی و پشتیبانی از این جشنواره حمایت کرده و سعی بر این است تا به بهترین شکل و در حد نام خرمشهر این جشنواره برگزار شود.

وی افزود:به مناسبت چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر مجموعه از برنامه‌های گردشگری، فرهنگی و هنری از سوی منطقه آزاد اروند در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند برگزاری شب شعر عربی با حضور تعدادی از شعرای مطرح خارجی و داخلی،  تقدیر از عکاسان دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری و همایش فاتحان خرمشهر را از برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر اعلام کرد.

حجت الاسلام فرهی برگزاری جشنواره داستانی یوسف، مسابقات ورزشی قایقرانی و پیاده‌روی خانوادگی را از دیگر برنامه‌های سالروز آزاد سازی خرمشهر اعلام کرد و افزود:جشنواره عکس میراث اروند، صنایع دستی اروند و جشنواره طراحی لباس با نماد مقاومت و فتح نیز برگزار خواهد شد. معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این نشست گفت:متاسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اندازه‌ی نام خرمشهر از این جشنواره حمایت نکرده است.

نادر عمیدزاده گفت:انتظار داشتیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام قد از جشنواره پشتیبانی می‌کند و ردیف بودجه اعتباری ثابتی برای برگزاری آن در نظر بگیرد.

وی افزود:جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر باید با نگاه  بین‌المللی برگزار شود زیرا جایگاه خرمشهر فراملی است و نیاز به نگاه بیشتر متولیان فرهنگی به آن است ضمن اینکه سعی و تلاش داریم این جشنواره به بهترین شکل برگزار شود. هیئت انتخاب آثار بیست‌وچهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر را حسین ذوالفقاری، عادل کروشاوی‌زاده و مهدی درویش برعهده داشتند.

بیست‌وچهارمین جشنواره تئاتر ملی فتح خرمشهر از ۳۰ اردیبهشت لغایت سوم خرداد ۱۴۰۱ در منطقه آزاد اروند برگزار می شود.