بیانیه خانه سینما در اعتراض به ادامه خشونت ها

نمانامه: خانه سینما در ارتباط با بازداشت هنرمندان سینما و خشونت‌هایی که علیه اعتراضات مردمی صورت می‌گیرد هشدار داد اگر این وضعیت ادامه پیدا کند از اعضای خود خواهد خواست دست از کار بکشند و تحصن کنند.

در بیانیه امروز حانه سینما آمده است:

خانه سینمای ایران در اعتراض به ادامه خشونت ها علیه مردم ایران و بدلیل احضار و بازداشت پی در پی اعضا خود هشدار می دهد در صورتی که تهدید ها و بازداشت ها پایان نیافته و سینماگران بازداشت شده آزاد نشوند، از اعضا خود خواهد خواست دست به اعتصاب زده ، از همکاری با پروژه های سینمایی و تلویزیونی خودداری کرده و در برابر سازمان سینمایی تحصن کنند.
در چند روز گذشته علی رغم رایزنی های خانه سینما و اعلام پیگیری سازمان سینمایی برای آزادی سینماگران نه تنها نتیجه ای بدست نیامد که منجر به احضار ها و بازداشت های جدیدی هم شد. خانه سینما اتهام هایی نظیر “اقدام علیه امنیت ملی” ، “تشویش اذهان عمومی” ، ” نشر اکاذیب” و “همراهی با رسانه های بیگانه” که به سینماگران منتسب می شود را غیر واقعی دانسته و معتقد است سینماگران تنها تاوان مدیران کارنابلد را می دهند که در این سالها امکان گفتگو و مکالمه واقعی با مردم را ایجاد نکرده اند. زندان جای هنرمند نیست و هیچ کس بدلیل ابراز عقیده نباید در زندان بماند.
جامعه اصناف سینمایی ایران دلسوزانه می خواهد تا فشار و تهدید از مردم ایران برداشته شده و حاکمیت خود را پاسخگوی معترضین کند.