«بچه گرگ‌های دره سیب» به کارگردانی فریدون نجفی

پایگاه خبری نمانامه: «بچه‌گرگ‌های دره سیب» به کارگردانی فریدون نجفی و تهیه کنندگی مجید برزگر و شهرام ابراهیمی با دریافت چهار پروانه زرین از سی و سومین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان بهترین فیلم جشنواره شد.

فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی که قبلا بهترین فیلم جشنواره فجر شده بود در رقابت با فیلم «بچه گرگهای دره سیب» نتوانست این جایزه را بدست بیاورد و فیلم سینمایی «بچه گرگهای دره سیب» بهترین فیلم جشنواره شد.

مجید برزگر تهیه کننده فیلم سینمایی بچه‌ گرگ‌های دره سیب است و فریدون نجفی کارگردان این فیلم، که متولد کوهرنگ و از قوم بختیاری است و در اولین حضورش در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان با فیلم سینمایی اسکی باز برنده جایزه بهترین کارگردانی شد.

ضمن اینکه این فیلم با کسب هفت پروانه زرین در بخش های ملی و بین الملل، به عنوان بهترین فیلم جشنواره انتخاب شده بود.

در این دوره مجید مجیدی کارگردان تهرانی و پر افتخار و پیشکسوت سینمای ایران در رقابتی نفسگیر با کارگردانی جوان شهرستانی که او هم پر افتخار است و در بیش از صد جشنواره داخلی و خارجی حضور داشته و ده ها جایزه دریافت کرده است، نتوانست جایزه بهترین فیلم را دریافت کند و نجفی توانست گوی سبقت را از مجید مجیدی در جشنواره امسال برباید.

چهار پروانه زرین بچه گرگهای دره سیب

۱. پروانه زرین، دیپلم افتخار و جایزه ویژه هیات داوران بخش بین الملل / فریدون نجفی

۲. پروانه زرین ، دیپلم افتخار و جایزه بهترین بازیگر بخش سینمای ایران / محمدرضا عالیور

۳. پروانه زرین، دیپلم افتخار و جایزه بهترین فیلمنامه بخش سینمای ایران /فریدون نجفی

۴. پروانه زرین، دیپلم افتخار و جایزه بهترین فیلم سینمایی ایران /مجید برزگر

خلاصه فیلم

آشو پسر یازده ساله ای است که پدرش مظنون به قتل و متواری است و فکر می کند مادرش را نیز، در کودکی از دست داده است. در یک سفر اجباری، حقایقی را در می یابد که داستانهای جدیدی را برایش رقم می زند.

این فیلم در منطقه شیمبار استان خوزستان و بخشی از آن در ارتفاعات زردکوه چهارمحال و بختیاری فیلمبرداری شده است

بازیگران

محمد رضا عالیور، امیررضا فرامرزی، سمیرا بالی پور، سوگل طهماسبی، علیرضا اسیوند، غلامشاه قنبری، مرجان خسروی، سمیرا پرویزی، حبیب تاجمیری، آرش نیکبخت، مرتضی رحیمی ، زهرا طاهری، مهدی حسن زاده، مسیح نجفی، آیسا رحیمی، آستاره بختیاری