برگزیدگان هفتمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام

پایگاه خبری نمانامه: آیین افتتاح نمایشگاه دوره هفتم خیام با حضور هنرمندان، علاقه‌مندان و چهره‌هایی چون احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، دکترعلیرضا بای، مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سفیر کشور بنگلادش و نمایندگان سفارتخانه‌های چند کشور از جمله اسپانیا، بلژیک، کره جنوبی، هند، مجارستان و اندونزی برگزار شد.

پس از آیین افتتاح نمایشگاه، در مراسمی از برگزیدگان این دوره از جشنواره خیام در ۶ بخش آزاد تک‌رنگ، آزاد رنگی، شهر، خلاقه، گردشگری و تلفن تقدیر شد. در این دوره سه جایزه ویژه نیز به برگزیدگان در بخش هایی با موضوع عکس هوایی، نجوم و تهران اهدا شد. نتایج این دوره جشنواره را می توان در سایت جشنواره مشاهده کرد. در این دوره، در مجموع ۱۶۰۰ دلار جایزه نقدی به‌همراه نشان‌های فیاپ، PSA، خیام و کمال‌الملک به برگزیدگان اهدا شد.

نمایشگاه آثار برگزیده دوره هفتم خیام تا ۴ بهمن ۱۳۹۸ برای بازدید عموم علاقه‎مندان در تهران، فرهنگسرای نیاوران دایر است.

همچنین این رویداد نمایشگاهی ۲۸ دی تا ۳ بهمن در نیشابور، خیابان راه آهن، نگارخانه کمال الملک برگزار می شود.

در هفتمین دوره جشنواره بین المللی عکس خیام حدود ۱۹ هزار قطعه عکس از هنرمندان ۶۰ کشور به جشنواره ارسال شده است.

هفتمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام تنها رویداد حوزه عکس در ایران است که با مجوز و استانداردهای فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) و PSA برگزار می شود و نتایج آن در سوابق شرکت کنندگان برای دریافت القاب فیاپ و PSA ثبت خواهد شد.

جشنواره بین‌المللی عکس خیام به دبیری علی سامعی با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفتگوی بصری میان عکاسان ایران و جهان و نیز به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام، توسط نمایندگی فدراسیون بین المللی هنر عکاسی در ایران (فیاپ) یعنی کلوپ عکس فوکوس – وابسته به موسسه فرهنگی هنری «خانه هنر خیام» – برگزار می شود.