بررسی موسیقی فیلم «فراری» با آهنگسازی یحیی سپهری شکیب

پایگاه خبری نمانمه: برنامه «نت هفتم» جمعه ۱۶ اسفند، موسیقی فیلم سینمایی «فراری» با آهنگسازی یحیی سپهری شکیب را بررسی می‌کند.

برنامه «نت هفتم» به بررسی و تحلیل موسیقی فیلم و سریالهای ایرانی می‌پردازد این برنامه هر جمعه کاری از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ است که از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۰۰ پخش می‌شود.

این برنامه، این هفته به سراغ بررسی فیلم سینمایی «فراری» ساخته علیرضا داوود نژاد رفته که در بخش موسیقی فیلم فجر، سپهری شکیب به خاطر آن نامزد سیمرغ شد.

یحیی سپهری‌شکیب از کودکی با موسیقی عجین بوده و از زمانی که توانسته ساز بزند، در موسیقی فیلم‌های علیرضا داوودنژاد، (که غالباً توسط پدرش بهمن سپهری‌شکیب ساخته می‌شده) به عنوان نوازنده حضور داشته است.

او در کارنامه‌اش ساخت موسیقی فیلم‌هایی چون «حریم»، «نیش زنبور»، «فاصله»، «سه‌درجه تب»، «همه‌چی آرومه»، «دختر شاه‌پریون»، «آخرین سرقت» و همچنین موسیقی فیلم «مرهم» را دارد که معتقد است علی‌رغم حضور ده ساله‌اش در این حوزه، با این فیلم دیده شده است.

این آهنگساز از سال ۸۴ فعالیت در حوزه موسیقی فیلم را آغاز کرده و با اولین حضور در بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر با فیلم «فِراری»، توانسته نامزد دریافت سیمرغ شود.

دکتر سعید محمدی مطلق، کارشناس مجری برنامه با غفار رضایی مدیرهنری و طراح صحنه و لباس سینما درباره موسیقی فیلم «فراری» گفتگو خواهند کرد.

برنامه «نت هفتم» را به تهیه کنندگی مجید میرزایی و اجرای منیژه آران جمعه‌ها ساعت ۱۶:۳۰ روی موج ف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.