بررسی تاثیر تمام رنگ ها بر روی اشتها

پایگاه خبری نمانامه: رنگ ها تاثیر زیادی روی اشتها دارند و می توانند اشتها را باز یا سرکوب کنند و باعث چاق شدن یا لاغر شدن ما می شوند . به همین خاطر می بایست هنگام انتخاب رنگ وسایلی که برای خانه می خرید دقت بیشتری لازم است. چرا که همین رنگهائی که ما انتخاب می کنیم می تواند تاثیرات فراوانی در روح و جسم ما داشته باشد.

تاثیر رنگ آبی در کاهش اشتها

کسانی که از دکوراسیون آبی رنگ در منزلشان استفاده می کنند و اتاق های غذاخوری خود را به رنگ آبی در می آورند ، از افراد دیگر لاغرترند ، تحقیقات نشان داده رنگ آبی به شدت سرکوب کننده اشتها است و روی اشتهای افراد اثری منفی دارند و باعث می شوند آنها به طور کلی۳۰درصد کمتر کالری مصرف کنند.

پس بهتر است میز و ظروف غذایتان را آبی انتخاب کنید و حتی می توانید داخل یخچال تان نیز از لامپ آبی استفاده کنید تا هروقت در یخچال را برای برداشتن خوراکی باز کردید ،پشیمان شوید. همچنین شما می توانید تمام آشپزخانه و اتاق غذاخوری، را آبی کنید و حتی از شمع های آبی رنگ استفاده کنید.

تاثیر رنگ قرمز در اشتها


رنگ قرمز بسیار پر انرژی و قوی است و برعکس رنگ آبی اشتها را بالا می برد و موجب بالا رفتن فشار خون می شود . هنگام دیدن رنگ قرمز غده هیپوفیز فعال می شود و به مغز یک پیغام شیمیایی می فرستد و باعث آزاد شدن آدرنالین می شود .

این هورمون سیستم شیمیایی بدن شما را تغییر داده و باعث افزایش تعداد تنفس ، فشار خون و ضربان نبض می شود . رنگ قرمز بیشترین آستانه هیجان را در انسان ایجاد می کند ، اشتهای آدم را تحریک و وسوسه می کند.

تاثیر رنگ زرد در اشتها


زرد نماد روشنایی و گرماست ویادآور طلوع خورشید است. رنگ زرد رنگی بشاش ، جاافتاده و دلپذیر است که مساوی با سرزندگی است. مهمترین رنگ برای استفاده در مراکز خرید یا برای مرکز نمایش رنگ زرد است زیرا که چشم به میزان زیادی زرد انعکاسی را قبل از توجه به سایر رنگ ها می بیند.

اما رنگ زرد موجب دعواهای خانگی نیز می شود پس اگر می خواهید دیوار آشپزخانه تان را به رنگ زرد خورشیدی در آورید کمی بیشتر تامل کنیدزیرا نه تنها این رنگ موجب دعوای خانوادگی می شود ؛ چاق کننده نیز می باشد زیرا باعث می شوند بیش از حد نیاز غذا بخورید.

تاثیرات رنگ سبز؛ سرکوب کننده اشتها


رنگ سبز سرکوب کننده اشتها است چرا که فرد را به یاد غذاهای فاسد می اندازد . رنگ سبز خواص آرام کنندگی دارد و در ارتباط با رشد و طبیعت و سلامت است.

رستوران دارها می توانند رنگ دیوارهای خود را رنگ سبز کنند زیرا رنگ سبز باعث کسب اطمینان نسبت به سلامت غذا می شوند .رنگ سبز در کنار رنگ های گرمی مانند قرمز و زرد مناسبند و می توانند فرد را به غذا خوردن تشویق کنند.

تاثیر رنگ سفید؛ افزایش اشتها بدون عذاب وجدان


رنگ سفید خنثی است و در بسیاری از خانه ها دیده می شود و باعث می شود شخص بدون توجه به چیزی غذا بخورد و تاثیر بسیار زیادی روی اشتهای فرد می گذارد. خوراکی های سفیدرنگ مغز را نسبت به مقدار مصرف غذا بی خیال می کنند و باعث می شوند هرچه بیشتر بخورید، کمتر احساس رضایت کنید.

تاثیر رنگ طلایی در اشتها؛ محیط رنگ و رو رفته و قدیمی


رنگ طلایی نیز مانند سبز خبر از سلامت می دهد و استفاده از آن موجب می شود اشتها کم شود و محیط رنگ و رو رفته و قدیمی به نظر آید.

تاثیر رنگ خاکستری در اشتها؛ کاهش وزن


از رنگ هایی است که موجب کاهش اشتها می شود رنگ خاکستری و یا طوسی است . افرادی که می خواهند لاغر شوند بهتر است از این رنگ بیشتر استفاده کنند. این رنگ برای سالن غذاخوری نامناسب است و موجب کاهش اشتها مهمانان می شود.

تاثیر رنگ فیروزه ای در اشتها؛ چاق کننده


رنگ فیروزه ای یکی از رنگ های اشتها آور و تحریک کننده اشتهاست و برای افراد لاغر بسیار مناسب است پس اگر می خواهید چاق شوید از این دو رنگ در آشپزخانه تان بسیار استفاده کنید. ترکیب این رنگ با نارنجی اشتها آور است.

تاثیر رنگ صورتی در اشتها؛ خنثی کننده احساس گرسنگی


رنگ صورتی احساسی ملایم از عشق و احساساتی بودن را به فرد تلقین می کند و موجب سرکوب اشتها می شود و برای اتاق غذاخوری کسانی که می خواهند چاق شوند، مناسب نیست.

تاثیر رنگ قهوه ای در اشتها؛ غذای سوخته


رنگ قهوه ای یادآور آلودگی و کثیفی است و ناخودآگاه ذهن فرد را به سوی غذاهای سوخته و یا خیلی پخته می برد و سرکوب کننده اشتها است . این رنگ یادآور اعتماد، دوستی و سلامتی است و اگر بیش ازحد استفاده شود اثری منفی می گذارد.

تاثیر رنگ سیاه در اشتها؛ کور کننده مرموز


رنگ سیاه اثری بسیار منفی روی فرد می گذارد و اشتها را به شدت کور می کند زیرا مردم نمی توانند به غذاهایی که سیاه رنگ هستند اعتماد کنند.

تاثیر رنگ ترکیب سبز- آبی؛ کورکننده اشتها


رنگ سبز نیز مانند آبی آرام کننده است و اشتها را کور می کند و ذهن را به طور ناخودآگاه به سمت غذاهای فاسد می برد. استفاده از رنگ های آبی و سبزبرای آشپز خانه افرادی که می خواهند لاغر شوند بسیار مناسب است اما اصلا مناسب رستوران ها نیستند .

تاثیر رنگ ترکیبی زرد- سبز؛ نابودکننده اشتها

این ترکیب رنگی فرد را به یاد انواع و اقسام مواد شیمیایی سمی می اندازد و اشتهایش را کورمی کند و اگر می خواهید لاغر شوید و از غذا بیزار این رنگ مناسب است.