بازیگران هالیوود به اعتصاب نویسندگان پیوستند!

نمانامه: انجمن بازیگران آمریکا بعد از شکست در مذاکره با انجمن تهیه‌کنندگان این کشور اعلام کرد که از نیمه شب روز پنجشنبه به اعضای انجمن نویسندگان آمریکا می‌پیوندند و اعتصاب می‌کنند.

این برای اولین بار در ۶۳ سال اخیر است که دو صنف بازیگران و نویسندگان در اعتراض به شرایط کنونی صنعت فیلم و سریال همزمان اعتصاب می‌کنند و این اعتصاب همزمان احتمالا هالیوود و تمام تولیدات تلویزیونی را به تعطیلی خواهد کشاند.
این اعتصاب به این معناست که هرپروژه‌ای که در حال فیلمبرداری متوقف خواهد شد که شامل فصل جدید سریال‌هایی مثل «امیلی در پاریس»، «لوتوس سفید»، «اندرو» و «دکتر هو» و «خاندان اژدها» و فیلم‌هایی مثل «گلادیاتور ۲»، «مورتال کامبت ۲» ، «پدینگتون در پرو» و هزاران فیلم و سریال و برنامه رادیویی دیگر می‌شود. فرش قرمز آثار تلویزیونی و سینمایی هم به تعویق می‌افتند و تولید هر اثر جدیدی هم غیرممکن است. حتی آثاری که فیلمبرداریشان تمام شده مانند فصل دوم «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» و سریال «قصر» با بازی کیت وینسلت هم حق دوبله یا فیلمبرداری مجدد یا هراستفاده دیگری بازیگرانشان را ندارند.یکی از بزرگترین بازندگان این اعتصابات جشنواره‌های پاییزی مثل تلوروید،ونیز، نیویورک و تلوروید خواهد بود. چون خبری از فرش قرمز نخواهد بود اگر ستارگان سینما اعتصاب خود را ادامه دهند.
انجمن بازیگران آمریکا در چند ماه اخیر در حال مذاکره با نمایندگان استودیوها در انجمن تهیه کنندگان بوده و در مورد موارد مهمی از جمله استفاده از هوش مصنوعی و صورت‌های کامپیوتری برای جایگزینی بازیگران گفتگو می‌کرد که این مذاکره به شکست انجامیده. از قرار معلوم صنف تهیه کنندگان با کسب اجازه بابت چهره و صدای بازیگران معروف موافقت کرده اما گفته که در مورد هنروران روزانه حق استفاده از اسکن‌های آنها برای صحنه‌های مختلف را تا ابد برای خود محفوظ می‌داند که مورد موافقت انجمن بازیگران قرار نگرفته. همچنین این دو صنف درباره حق پرداخت و شراکت در درصد سود آثار تولید شده در سرویس‌های استریم هم به توافق نرسیدند. انجمن بازیگران در بیانه‌ای گفته:«اعتصاب مشخصا نتیجه‌ای نیست که ما امیدوار بودیم به آن برسیم. اما حالا باید دید که استودیوها قصد دارند بدون بازیگرانشان چطور فیلم‌ها و سریال‌هایشان را بسازند. این صنف متاسفانه مجبور به انتخاب این مسیر شد و سختی بسیاری را برای هزاران نفر که در این صنعت می‌شود»