انیمیشن سلاخی به کارگردانی سپهر مومنی


پایگاه خبری نمانامه: تولید انیمیشن سلاخی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سپهر مومنی ایردموسی در روزهای قرنطینه‌ خانگی همچنان ادامه دارد. این فیلم از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.
مومنی با اشاره به آغاز تولید این انیمیشن در بهار سال ۹۸ به ایرنا گفت: در حال حاضر طراحی انیمیت‌های سلاخی به پایان رسیده و امیدواریم تا شهریور ۹۹ این کار را آماده نمایش کنیم، هرچند که شیوع بیماری کرونا باعث شد به ناچار دورکار شویم و نتوانیم کار جمعی و ارتباطی که در ابتدای تولید داشتیم را ادامه دهیم، اما در تلاش هستیم تولید کار به تعویق نیافتد.

وی با بیان این که در ابتدای شکل‌گیری ایده، علاقه به ساخت انیمیشنی اکشن داشته، تصریح کرد: به دنبال ساخت اثری اکشن بودم که درگیری دو نفر را نشان دهد و در عین حال جنگ ابرقدرت‌ها و در نظر گرفته نشدن مردم در این جنگ‌ها را به تصویر بکشد؛ اما چون میخواستم این مبارزه را در بستری طنز به تصویر بکشم، دعوای زن و شوهری را برای تعریف داستان انتخاب کردم.

به غیر از سپهر مومنی ایرد موسی که کارگردانی، تهیه‌کنندگی، نویسندگی و طراحی انیمیت این انیمیشن را برعهده دارد، زهره عباسی به عنوان بک‌گراند آرتیست و کامپوزیت در تولید این انیمیشن دو بعدی حضور دارد.

در خلاصه داستان انیمیشن ۵ دقیقه‌ای سلاخی آمده است: زوج میانسالی بر سر برنامه تلویزیونی مورد علاقه‌شان شروع به دعوا می‌کنند. درگیری کوچک آن‌ها تبدیل به جنگی تمام عیار می‌شود، این جنگ از خانه بیرون زده و تمام شهر را دربرمی‌گیرد.